Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RollingStone
#1264762
RichardCardell skrev: Tycker det är ett bra val, stod inför samma dilemma för ett tag sedan och efter provkörning med både xc60 awd och fwd slutade det med en Fwd och har inte ångrat mig än :) skönt också om du hittar via en auktoriserad Volvo ÅF så du får 17.000 mil på maskinskada via Volvia. Lycka till
Tackar! Skönt att höra att du är nöjd med ditt val.
Så hur funkar det exakt med köp från auktoriserad återförsäljare. Räcker det med att jag köper från bilen från en auktoriserad återförsäljare eller måste bilen i alla led ha sålts via en auktoriserad återförsäljare? Dvs har bilen tappat garantin på maskinskada om den någon gång har sålts via en icke-auktoriserad återförsäljare?
av RollingStone
#1264918
Har hittat en D3 FWD med ca 10 000 mil på mätaren till mycket bättre pris än de andra bilarna jag tittat på. Dock är det en 2014 så den är Euro5. Är det hål i huvudet att köpa en Euro5 i detta läge? Vad anser ni?
av RollingStone
#1264924
Någonting skrev:Då handlar det om en gammal D3 som har en volvo-5:a.
Jag skulle inte köpa en sådan då mar varken får fyrhjulsdrift eller den nya motorn/växellådan.
Nej, det kanske är lite dumsnålt. Kan vara svårsåld om några år kan jag tänka mig.
Användarvisningsbild
av RichardCardell
#1264925
RollingStone skrev:Har hittat en D3 FWD med ca 10 000 mil på mätaren till mycket bättre pris än de andra bilarna jag tittat på. Dock är det en 2014 så den är Euro5. Är det hål i huvudet att köpa en Euro5 i detta läge? Vad anser ni?
Hade en V60 med denna motor och den var allt annat än rolig att köra, saknades en hel del kraft. Har för mig skatten är rätt mycket högre också? Förvisso en liten kostnad i det stora hela. Du får ju också bara 6 stegad automat med denna. Just att det är EURO5 hade för min del dock inte gjort någon större skillnad då jag sällan är i några storstäder, kanske inte samma för dig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av RollingStone
#1264929
RichardCardell skrev:Hade en V60 med denna motor och den var allt annat än rolig att köra, saknades en hel del kraft. Har för mig skatten är rätt mycket högre också? Förvisso en liten kostnad i det stora hela. Du får ju också bara 6 stegad automat med denna. Just att det är EURO5 hade för min del dock inte gjort någon större skillnad då jag sällan är i några storstäder, kanske inte samma för dig.
OK, då låter det som att jag ska passa på denna. Skatten ligger på 3 605 kr vs 1 781 kr för en nyare D3 FWD. Jag kör en del i Stockholm och Uppsala så vill helst ha Euro6.

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]