Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jimmie1983
#1263571
Någon här som vet om man kan ha en bakåtvänd bilbarnstol i baksätet på en Volvo?
Generellt gäller frågan alla volvo med whiplash skydd men specifikt V60 nu eftersom det är en sådan jag har.
På alla filmer och videos oavsett modell så fälls ryggstödet bak en bit vid en påkörning bakifrån, samtidigt är det så tight för en bakåtvänd bilbarnstol i baksätet så den nästan ligger ann mot framsätets ryggstöd oavsett modell.
Användarvisningsbild
av Derank
#1263579
Svar ja, det är rekomenderat att man har stolen bak enligt NTF
av jimmie1983
#1263914
jo det vet jag Men ajg undrar hur det blir om där är en bilbarnstol monterad. Fälls inte stolen bak lika mycket som filmerna illustrerar eller får bilbarnstolen ta smällen?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1263940
jimmie1983 skrev: ons 08 aug 2018, 17:20 jo det vet jag Men ajg undrar hur det blir om där är en bilbarnstol monterad. Fälls inte stolen bak lika mycket som filmerna illustrerar eller får bilbarnstolen ta smällen?
Mina tankar...:
Om du inte kopplar in stolen på något vis, kan ju inte bilen veta att den är där vid en krock.
Detta borde resultera i att stolen ger barnstolen en knuff...

Längesedan man skrev här... Plockade ut[…]

Stigande tomgång.

Min tomgång stiger vart efter motorn blir va[…]

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Har du certifikat så vet jag att Volmat s&au[…]