Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av III
#1267369
Ja, jag tänkte nästan att det kunde bli nästa steg efter bagagerumslampan. Se om jag hinner köpa den imorgon. Kanske hinner du undersöka detta innan jag forskar i det. Jag har dock lyst med ficklampa in i hålet under dörren utan att se någon sladd.
Vi med Classic saknar ju även lampan till drickahållaren i mittfacket. Är det mera lampor vi saknar?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1267371
Tar ÅF hutlöst för bagagelampan så skicka ett pm till mig, har säkert någon eller några begagnade liggandes
av III
#1267372
Micce1980 skrev: fre 31 aug 2018, 17:51 Tar ÅF hutlöst för bagagelampan så skicka ett pm till mig, har säkert någon eller några begagnade liggandes
Toppen. Det ska jag absolut göra. Jag återkommer så snart jag kollat med ÅF.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1267388
Kunde åtminstone ingått i pluspaketet.


/M
av III
#1267624
Om någon annan har tänkt montera diodlampan på högersidan i sin t3 Classic kommer här några tipps. Jag kollade efter sladden innanför luckan som är till för att byta lampor i bakljusen. Där gick det hitta sladden. Jag testade om det var rätt sladd genom att pilla loss lampan i bakluckan och ansluta den i kontakten på sladden innanför luckan. Då lyser den ej men genom att återmontera lampan i bagageluckan och använda lampan vi pedalerna så tändes den vid luckan. Köpte en lampa på volvo, kostnad ca 180 kr. Jag kollade också noga på en bil där var lampan skulle sitta lite mera exakt. Vid monteringen gjorde jag en mall på en bit papp för stt se hur stort hålet behövde vara. Med denna och en vass mattkniv la jag mig i bagaget för att mäta upp. I pannlampans sken såg jag en svag markering i panelen var hålet skulle vara, skar hålet efter den markeringen och monterade dit lampan. Hur lätt som helst och inget behövde demonteras förutom luckan för lampbyte.
av III
#1267625
III skrev: fre 31 aug 2018, 17:54
Micce1980 skrev: fre 31 aug 2018, 17:51 Tar ÅF hutlöst för bagagelampan så skicka ett pm till mig, har säkert någon eller några begagnade liggandes
Toppen. Det ska jag absolut göra. Jag återkommer så snart jag kollat med ÅF.
Jag köpte en hos ÅF då den inte kostade mer än 180 kr men kanske intresserad ändå om du har två som jag kan ha till dörrarna om det finns fördragna sladdar där. Återkommer. Tack så länge.
Användarvisningsbild
av drawman
#1346383
Hej, har själv en V60 T3 Classic, har försökt känna efter sladden höger bak i luckan då jag är intresserad av att installera en lampa där, men hittar ingen sladd? Känner bara en massa isolering? Någon som har något tips?
av III
#1346516
Nja, jag hittade den innanför luckan någon dm eller två framåt. Kan ha suttit tejpad där. Minns inte riktigt.hittar du den inte ska jag kolla på min om jag då minns mera i detalj.
Användarvisningsbild
av drawman
#1346569
Du får gärna kolla i din bil igen, för jag har letat efter bästa förmåga men hittar ingen sladd :-(

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]