Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tkntkn
#1259828
Hittade ingen tråd om panoramatak i sökfunktionen så jag skapar en. Jag hämtade ut min XC60 Classic i Mars 2017. Panoramataket började stöka i Maj dvs när jag började använda det... Första gången så justerade verkstaden något på luckan . Sedan dess så har klämskyddet stökat ca en gång i månaden fram till vintern då jag slutade använda luckan. Nu våren och sommaren 2018 har det fortsatt med klämskyddsproblem och återställningssekvenser. Borde man inte kunna återställa det här själv på ngt sätt utan stt behöva lämna in bilen varje gång? Jag har på ngt magiskt sätt lyckats återställa luckan själv en gång, körde den i ändlägena åt båda hållen manuellt och plötsligt så fungerade den igen. Jag blir iaf tokig på det här med panoramataket och på nästa XC60 kommer jag inte välja det.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1259830
Har du garanti på bilen? Lämna då in nycken och säg "Nu har jag tröttnat, fixa!".
Kan den ha satt någon felkod?
av tkntkn
#1259832
Ja det är garanti kvar, bilen är 16mån gammal. Jag ska åka bort till verkstaden idag. Vi ska ner till Skåne nu i veckan och med det tjutet som blir i bilen när inte luckan stänger helt är outhärdligt. De säger att det är klämskyddet och det kan de se i datorn.
av tkntkn
#1262294
Nu har Volvo själva tagit tag i ärendet, tydligen ngt fel på ”mekanismen”. Finns inte som enskild reservdel utan de måste byta ”allt”. Bilen på verkstad sen drygt två veckor tillbaka. Volvo ska skicka delar...
av Lobocut
#1262418
Se nu till att utnyttja din rätt som konsument. Se till att få en likvärdig bil under tiden bilen är på verkstan och dom får stå för alla kostnader.

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]