Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1261470
Spännande...

Har du drag, har de i så fall kollat så elen där är ok? Är du osäker kan man ju enkelt ta loss kontakten och se om det felet kvarstår.
Fungerar alla bromsljus som de skall, annars kanske kabelbrott mellan tak & baklucka?
#1261488
Drag, yes. Jag har hela tiden förutsatt att de börjat med sådana bagateller. Jag kan ju inte lämna in bilen på verkstaden och berätta för dem hur de ska lösa problemet de felsöker trots att jag förstår att du är snäll och försöker hjälpa till.

De får lösa detta sedan ska jag fanemej ha tillbaka vartenda öre som bekostat internutbildning/okunskap..

Då vi är i behov av dragbil fick jag lägga en beställning på dragkrok till frugans bil nu :-/
#1261494
Vet ju sa klart inte vad de felsökt men det vore inte första gången en verkstad missat det billigaste och enklaste lösningen.

Äh, tar en minut att kolla, förutsatt att bilen finns hemma och om inte så kan det leda till att du bidrog till lösningen så kan de få stå med mössan i handen sedan ;-)

Lyft på lastrumsgolvet och dra ut kontaktstycket som visas på punkt 16
https://accessories.volvocars.com/Insta ... 17)%202012
#1262795
Bilen uthämtad och det visade sig vara uppskavda kablar i motorutrymmet under kylarslang höger sida (om någon råkar ut för samma missöde). Rent ekonomiskt ska vi diskutera kommande veckor men för att hämta ut bilen har jag vart tvungen att lägga ut allt iaf.. Kostade 7300 sista besöket men de tog bort CEM-modulkostnaden.
Startproblem V70 2,5T aut -04

ECU. Databoxen I motorrummet som styr allt med mot[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i al[…]

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]