Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1259084
Hej!
Jag bor i USA och går i köptankar på en Volvo som vi tänkt ta hem till Sverige när vi flyttar tillbaka (går att göra skattefritt om man ägt den mer än ett år).
Lutar åt en XC60 15 eller 16.
Förutom att det i stort sett verkar vara endast dieslar som säljs av denna modell i Sverige och endast bensin här i USA,
är det några andra skillnader som jag bör tänkta på. Särskilt sånt som kan påverka andrahandsvärdet negativt i Sverige.

Tack på förhand!
#1259088
Värmesaker som häckvärme, motorvärmare av olika slag samt rattvärme är det jag känner till kan saknas på USA modeller.

Samt att de verkar gilla halogenlampor fram där och vi xenon eller led här.
#1259094
Var väl någon motorkombo som inte fanns i Sverige där importerade USA-bilar varit lite eftertraktad på begagnatmarknaden här, typ T5 AWD?
#1259098
Hur svårt blir det att få den att via km/h istället för mph när ni kommer med den till Sverige?
Jo, T5 AWD salufördes aldrig här. Någon enstaka smet dock igenom, men inte mer än så.
Fanns 3,2 AWD i USA? Den fanns väl inte heller här, utan enbart T6 AWD...
#1259159
Sikta in dig på en T6 AWD så är det ingen uddafågel motormässigt vilket kan avskräcka när du en dag skall sälja den.

Se till att den har xenonljus, något som är standard här men inte självklart i Nordamerika.
#1260905
Vet inte hur det är nu, men träffade en amerikansk pensionär i USA som köpt sin Volvo i Sverige och exporterat.
Behövde flyga över hit och köra den någon km. Blev tydligen mycket billigare än att köpa den i USA (NY state).

Anekdot: hans senaste bilköp var en Audi för att han och hustrun var rädda för att bli skjutna om de besökte Göteborg. Detta var knappt två åt sedan. . :)
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Nytt avgasrör B234F

Väntar på delar till avgassystemet. Plo[…]

Kolla på skruvat, det verkar ha en del. M&a[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Är ju faktiskt den enda av tillverkarna som &[…]