Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Agon
#1258892
Nybliven ägare av XC60 2012 med elbaklucka.

Har en knapp för backluckan invändigt vid ratten som jag med ett tryck använder för att öppna backluckan. Skall det även gå att stänga backluckan med samma knapp eller är den enbart för öppning?
av Agon
#1258898
Tackar för svar. Är det så här även på andra märken/modeller eller finns det även där man kan använda invändig knapp för stängning (som standard utan extra kit)?
#1258899
Agon skrev: tis 10 jul 2018, 13:40 Tackar för svar. Är det så här även på andra märken/modeller eller finns det även där man kan använda invändig knapp för stängning (som standard utan extra kit)?
S90/V90 och XC90 har denna funktion i kombination med ellucka.
Jag antar att även nya XC60, V60 och XC40 har detta.
Användarvisningsbild
av SagaPer
#1259035
Agon skrev:Nybliven ägare av XC60 2012 med elbaklucka.

Har en knapp för backluckan invändigt vid ratten som jag med ett tryck använder för att öppna backluckan. Skall det även gå att stänga backluckan med samma knapp eller är den enbart för öppning?
Volvo har kun åpning av bagasjeluke via knapp på dashboard og remote (nøkkel) da lukking av bakluken via samme system kan medføre klemfare (man ser ikke nødvendigvis om personer, eks barn, er i posisjon for å bli truffet av luken ved lukking). Dette er en del av Volvo sin sikkerhetsfilosofi (Volvo for life).
av Agon
#1259166
SagaPer skrev:
Agon skrev:Nybliven ägare av XC60 2012 med elbaklucka.

Har en knapp för backluckan invändigt vid ratten som jag med ett tryck använder för att öppna backluckan. Skall det även gå att stänga backluckan med samma knapp eller är den enbart för öppning?
Volvo har kun åpning av bagasjeluke via knapp på dashboard og remote (nøkkel) da lukking av bakluken via samme system kan medføre klemfare (man ser ikke nødvendigvis om personer, eks barn, er i posisjon for å bli truffet av luken ved lukking). Dette er en del av Volvo sin sikkerhetsfilosofi (Volvo for life).
Tack för svar. Jag hade tankar att det var relaterat till säkerhet då det inte bör tillföra någon direkt kostnad vid tillverkning att faktiskt kunna både öppna/stänga från panelen inne i bilen eller från fjärrkontrollen.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]