Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PNTJonte
#1258764
När jag stänger av bilen låter ett högre ljud utanför bilen typ som att jag glömt lyset på? Sedan efter 20-30 sekunder slutar det. Jag har en V60 T3 -18. Inte märkt det tidigare utan kommit nu denna månad.
#1258819
Det är inget fläktljud. Mer som ljudet när man hissar upp ett fönster med elhiss. Elektroniskt ljud som testbilden på tv. Låter under motorhuven. Testade att öppna förardörren igen o då slutade det.
#1258827
Min bil avger ett mer tjutande ljud från motorn ibland när man stänger av den.
Det låter inte alls högt, men det hörs. Ljudet kommer bara någon gång ibland, oftast om jag har sträckkört 30 mil eller mer.
Ljudet är av "elektrisk karaktär".
#1258978
PNTJonte skrev:Det är inget fläktljud. Mer som ljudet när man hissar upp ett fönster med elhiss. Elektroniskt ljud som testbilden på tv. Låter under motorhuven. Testade att öppna förardörren igen o då slutade det.
Har du bränslevärmare, kan det vara den elektriska cirkulationspumpen ? Bara spekulation, men den kan gå lite efter för att kyla av värmaren.



Skickat från min iPad med Tapatalk

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]