Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MOhlsson
#1258130
Har sök på forumet, men inte hittat riktigt det jag undrar över.

Jag har en v60 D4 automat MY15. Är det värt 7000 för polestar optimering. Känns ju inte jättemycket från 181 till 200 hk.

Jag är nöjd med 181, men man vill ju alltid ha mer ;-)

Finns det någon tidigare tråd länka gärna.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1258132
MOhlsson skrev: tor 05 jul 2018, 17:24 Har sök på forumet, men inte hittat riktigt det jag undrar över.

Jag har en v60 D4 automat MY15. Är det värt 7000 för polestar optimering. Känns ju inte jättemycket från 181 till 200 hk.

Jag är nöjd med 181, men man vill ju alltid ha mer ;-)

Finns det någon tidigare tråd länka gärna.
Jag hade 190hk/400nm i min, men optimeringen (200/440) ger en helt annan upplevelse.
Den växlar dessutom lite annorlunda, lite som ett lugnare sportläge. Svårt att beskriva...
För egen del ångrar jag inte den investeringen, trots att siffrorna låter blygsamma. :-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1258167
Beror ju på vad du är ute efter, man vänjer ju sig med de pållarna och responsen med. Hade faktiskt hellre sparat de 7000:- och lagt på att skaffa en T5:a, D5:a eller Twin Engine typ nästa gång istället. Tänkte med att jag ville ha polestar när jag skaffade bilen men det visade sig att det inte fanns till min bil, hur som så klarar jag mig fint med 180 kusar och att köra bil har för mig väldigt lite med motor att göra men desto mer hur man kör och hanterar bilen in och ur kurvor med mera.
Användarvisningsbild
av MOhlsson
#1258282
Ankle skrev: fre 06 jul 2018, 13:25 Vill man ha mer krut, så har väl BSR optimerinar för D3/4/5 som ger upp till 260 häst för samma pengar typ?
https://sv.bsr.se/trimsatser/t/3176/vol ... -d-4204-t5
(det kanske inte är exakt rätt motor för dig, men effekterna är liknande)
Har kikat på det alternativet oxå, men vad säger bilprovningen? Behöver man ändra tillbaka när man besiktar eller skiter de i det? Med polestar gör man ju en reg. besiktning.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1258284
MOhlsson skrev: fre 06 jul 2018, 13:52
Ankle skrev: fre 06 jul 2018, 13:25 Vill man ha mer krut, så har väl BSR optimerinar för D3/4/5 som ger upp till 260 häst för samma pengar typ?
https://sv.bsr.se/trimsatser/t/3176/vol ... -d-4204-t5
(det kanske inte är exakt rätt motor för dig, men effekterna är liknande)
Har kikat på det alternativet oxå, men vad säger bilprovningen? Behöver man ändra tillbaka när man besiktar eller skiter de i det? Med polestar gör man ju en reg. besiktning.
Om BSR etc tvistar de lärde...
Man kan väl tänka sig att eventuell maskingaranti kan vara i fara om det vill sig illa.
Användarvisningsbild
av Ankle
#1258337
Erbjuder inte BSR egen garanti? (Jag har ingen koll, men dock en intresserad kompis som försöker bearbeta mig...)

Sen går det ju att återinstallera tidigare mjukvara om man skulle vilja - det finns ju säkert en anledning till det. :-D
Användarvisningsbild
av Ankle
#1258338
Och bilprovningen har väl ingen koll öht på effekten? Så länge avgasvärdet är bra, och det lär det ju vara...
Användarvisningsbild
av Derank
#1258346
Bilprovningen är det minsta men behöver bekymra sig om, men man ska såklart ha med i beräkningen om man optimerar bilen att man kan om man har otur nekas garanti/försäkringsjobb,men det är extremt sällsynt att något sådant sker.

Jag har optimerat alla mina bilar genom åren och använt mig av både nybilsgaranti, reklamationsrätt, maskinskada och emissionsgarantier utan problem. Det är inget verkstaden ens kollar efter, om bilen skulle vara optimerad.
av mikebike
#1259408
Jag blev nekad reparation på Bilia för att jag hade chippat bilen. Bytte tillbaks och anlitade en annan verkstad. V70N....
S/V60 Polestar utan taklucka

Jag har inte själv kört fyran i Polestar[…]

V70 motor till 850

Det är inte förens runt -00 när 140[…]

740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Disney