Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
#1256802
Ikonen för fartkamera är tydlig. Behöver du zooma in lite? Iofs ska den varna oavsett.
Användarvisningsbild
av ROW
#1256897
Bilen är utrustad med Harman Kardon Premium Sound, om det påverkar var jag ändrar.
av Provocative77
#1257279
Jag vet inte hur men vet att det måste finnas i inställningarna då min plingar till inför en kamera, oavsett vilken enhet jag har aktiv.
Den funkade i går o senast jag ens hade navigatorn aktiverad var inte detta år.
Tyvärr är jag inte till mer hjälp än så då någon annan tydligen fixat detta åt mig.
Användarvisningsbild
av ROW
#1258956
Hej alla!
Nu har jag körten del med bilen. Ville inte skriva att vi var på semester.
När jag kör så varnas manmed ljud om
Du dirigeras av rösten. Hur ställer man inom man vill kamwravarningen utan rutt angiven ?
Kan testa nu direkt ! ( efter fobollen )
Tack alla!
Roy
Användarvisningsbild
av ROW
#1258969
Har haft ” hen” aktiverad o avaktiverad.
Men hjälper inte. Navigatigationsljudet helt av och hen talar ändå . Hör ett pling bara när ” vägledning ” är aktiverad.

Jag vill att den varnar oavsett!
Roy
av Favazza
#1259229
ROW skrev:Har haft ” hen” aktiverad o avaktiverad.
Men hjälper inte. Navigatigationsljudet helt av och hen talar ändå . Hör ett pling bara när ” vägledning ” är aktiverad.

Jag vill att den varnar oavsett!
Roy
Så vitt jag vet går inte detta. Skulle själv vilja ha det så, men efter olika tester verkar det vara så att man måste ha talet aktiverat, annars låter inget. Förmodligen styrs det med samma, så stänger man av talet stängs även ljudet till varnare av.
Användarvisningsbild
av ROW
#1259236
Ok!
Innebär då att du alltid måste lägga in en rutt för att få en varning.
Känns som min Garmin behövs i bilen igen. ........
Användarvisningsbild
av Rasseman
#1259238
ROW skrev:Ok!
Innebär då att du alltid måste lägga in en rutt för att få en varning.
Känns som min Garmin behövs i bilen igen. ........
Nej, bara aktivera talet så får du varning även utan rutt inlagd. Så funkar det i alla fall på min V60 D5-16.
Användarvisningsbild
av ROW
#1259258
Aktivera talet? Vad menar du då? Tala om var jag trycker för att komma till det du menar! Möjligt att jag är dum i huvet men det är många inställningar så ... tryck där o tryck där o sen Ok .
Vill att det skall funka i min V60 CC AWD CLASSIC PRO -2018 oxå...!
Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]

Jag har samma ljud bakifrån på min v60[…]

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]

Köpråd V60 etanol

Det är väl Powershift-låda i dessa[…]