Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ROW
#1256627
Hej.
Hur få ljud vid fartkameravarning.
Ljudet från Radio av eller mkt lågt.
Kryssrutan för fartkameravarning ibockad. Ser kameravarning men hör ingen varning.
Har V60 CC 2018
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
#1256638
Ska räcka att ha ljud på för navigatorn, men du behöver inte ha igång själva navigatorn eller ha en resplan igång.
Så fungerar det på min i alla fall, har inte ens varit inne på navigatorn först utan ljudet kommer automatiskt och sänker radion/streamingen och plingar till
Användarvisningsbild
av ROW
#1256640
Vad menar ni med ” ljud på, på navigatorn ” var ställer jag in det ?
Nav på och volymknappen eller ?
Användarvisningsbild
av ROW
#1256660
Tackar för det men denna sida har jag läst o testat. Har körtbilen 1 dag o 30 mil så ......
Kan jag få en hög fartkameravarning om ljudet på radiodelen är av eller på mkt lågt. Var/ hur trycker jag då ?
Senast redigerad av 1 ROW, redigerad totalt 0 gånger.
av agh39
#1256663
Prova det här då>
" Niclas skrev:
Jag tror jag har lösningen på problemet och det är att när "hon" pratar så vrider man ner ljudet till noll. Då funkar fortfarande Fartkameravarningen :D Det funkar alltså inte att trycka på "sound" och vrida ner därifrån.

Funkar alldeles utmärkt Niklas (W) (B) (B).
Jag har röstvägledningen aktiverad för att få fartkameraindikeringen. Det är ju inga problem ända medans man inte lagt in någon rutt i navigatorn för då är ju "hon" tyst. Så fort man lagt in en rutt i navigatorn och accepterat den börjar ju "hon" prata. Vrid då samtidigt som "hon" pratar ner volymen så tystnar "hennes" tal. Volymen på fartkameravarningen och övrig utrustning (radio/CD/bluetooth audio) påverkas inte.

Visst är det en "nödlösning" tills Volvo åtgärdar vad jag anser vara en bugg, men det funkar."
viewtopic.php?f=35&t=118361&start=50
Användarvisningsbild
av ROW
#1256669
Tack!
Det kändes som en lösning !!!
Användarvisningsbild
av Perra83
#1256687
Jag reglerar bara volymen på fartkameravarningen genom att trycka på Sound och rulla ner till rätt inställning och höja eller minska.
Användarvisningsbild
av ROW
#1256697
Ja, tror oxå att det kan va så.
Tycker att ikonen i navigatorn är lite dålig. Borde kommit upp en fartkamera i huvuddisplayen med hastighet mm.
Tack alla !
Row

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]

Leasing bildäck

Bilen är ju returnerad med vinterdäcken […]

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]