Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1255898
mikebike skrev:
EbbevonVolvo skrev: ons 20 jun 2018, 12:38
mikebike skrev:Att kunna öppna bakluckan med nyckeln skulle räcka för mig. Fattar inte varför det inte går...
Öppna luckan kan du redan nu göra med fjärrkontroll, eller knappen inne i bilen. Du kan med denna "manick" även stänga den med samma knappar.
Ooooooo, vad sugen jag är.
@Derank, hoppas du återkommer med en recension på den, och om du åkte på någon tullavgift. Jag har gett mig själv köpförbud för tillfället, då jag handlat oansvarigt några månader... :-)
Nej, jag kan inte öppna luckan med nyckeln, fel på fjärrknappen?
Enligt manualen skall det gå att öppna, men inte att stänga.
Du skall hålla knappen på fjärrkontrollen intryckt i två, tre sekunder. Fungerar på min -17 i alla fall. För du har väl elmanövrerad baklucka?
#1255907
EbbevonVolvo skrev:Du skall hålla knappen på fjärrkontrollen intryckt i två, tre sekunder. Fungerar på min -17 i alla fall. För du har väl elmanövrerad baklucka?
Jag höll den intryckt tills jag fick ont i tummen. Knappen på instrumentpanelen fungerar efter ett par sekunder.
#1255947
mikebike skrev:
EbbevonVolvo skrev:Du skall hålla knappen på fjärrkontrollen intryckt i två, tre sekunder. Fungerar på min -17 i alla fall. För du har väl elmanövrerad baklucka?
Jag höll den intryckt tills jag fick ont i tummen. Knappen på instrumentpanelen fungerar efter ett par sekunder.
Kan det vara något fel på din tumme? ;-)
Något fel som är trasigt, låter det som. För alla har väl den funktionen, oavsett årsmodell? Dessutom står det väl i instruktionsboken att det ska fungera!
#1256002
EbbevonVolvo skrev: ons 20 jun 2018, 12:38
mikebike skrev:Att kunna öppna bakluckan med nyckeln skulle räcka för mig. Fattar inte varför det inte går...
Öppna luckan kan du redan nu göra med fjärrkontroll, eller knappen inne i bilen. Du kan med denna "manick" även stänga den med samma knappar.
Ooooooo, vad sugen jag är.
@Derank, hoppas du återkommer med en recension på den, och om du åkte på någon tullavgift. Jag har gett mig själv köpförbud för tillfället, då jag handlat oansvarigt några månader... :-)
Typisk, semester till 30/6 stod de i mailet då jag skickade över vin numret för att få paypallänken för att kunna betala.

Moms kommer man inte undan numera, men det gör inget, det största problemet är att det tar typ 3v till innan postnord får tummen ur och leverera paketet
#1257287
Har precis köpt en XC60 Summum 2017 och den där manicken kommer att beställas, mest för att permanent avaktivera Start/stopp-funktionen. Kollade idag med en mek på lokala Volvo-verkstan om möjlighet att permanent avaktivera S/S vid start, men det går inte då bilen är certifierad av "miljöskäl".
Inte Volvos fel förstås, enbart våra dagslände-politikers påhitt.
Ja jädrar vad miljön mår bra av extra slitage på batteri och startmotor med förtida onödigt byte! Heja MP! Ännu ett magplask!

Mike
#1263954
En sak som oroar mig. Jag ÄR ibland för försiktig. Om där nu står vilka årsmodeller den fungerar på, varför behöver han bilens vin-nummer? Kontroll säger han. Vad skulle han mer få tillgång till när denna är inkopplad? Hämta min bil vid tillfälle? Vad mer kan han få styra när han sökt upp bilen?
JAG SA ATT JAG ÄR NOJIG!!!
#1263970
Derank skrev: ons 08 aug 2018, 23:05 Ja, han lär kapa din bil OTA.......Ebbe, sluta noja, ditt VIN nummer kan ju vem som helst få tag i bara de ser din regplåt

här är mitt YV1DZA5C6G2912722 vad vill du göra med det?
Ja, car.info verkar ha de rätta på de fordon jag har kollat.
Inte alltid saker stämmer där, men VIN verkar vara korrekt.
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]