Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1263981
Derank skrev:Ja, han lär kapa din bil OTA.......Ebbe, sluta noja, ditt VIN nummer kan ju vem som helst få tag i bara de ser din regplåt

här är mitt YV1DZA5C6G2912722 vad vill du göra med det?
JAG kan inte göra ett skit med ditt Vin-nummer. Jag är så ärlig att jag inte vågar fisa på offentlig plats. ;-)

Men om han vet att den där manicken är installerad på den där bilen med "YV1DZA5C6G2912722"? Söka upp den med VOC eller bilens modem? Åk dit lås upp och kör iväg. Med rätt grejor kan det vara möjligt, men inte troligt.

Ja, jag vet att det är långsökt men JAG KAN INTE SLUTA NOJA MIG. Tyvärr.. :-o
#1264157
Vi har den där modulen installerad sedan ett par veckor på vår XC60 2017, funkar alldeles utmärkt :-D
Jag har faktiskt också börjat uppskatta möjligheten att kunna stänga bakluckan via fjärren, inte minst sedan Gotlands-besöket för någon vecka sedan då det blev många baddagar, praktiskt att med en del kassar att bära och FOB:en i handen kunna stänga luckan utan att ställa ner allt på marken :-D
Det primära för mig var att permanent stänga av S/S vilket är skönt att slippa tänka på vid varje start av bilen.
Om ni skaffar den, se till att trycka in kontakten ordentligt i OBD:porten, den går lite trögare att få i än en diagnoskontakt, kanske avsiktligt då den ju kommer att sitta där under färd med allehanda skak och rusk.

Mike
#1264160
EbbevonVolvo skrev: tor 09 aug 2018, 00:47
Derank skrev:Ja, han lär kapa din bil OTA.......Ebbe, sluta noja, ditt VIN nummer kan ju vem som helst få tag i bara de ser din regplåt

här är mitt YV1DZA5C6G2912722 vad vill du göra med det?
JAG kan inte göra ett skit med ditt Vin-nummer. Jag är så ärlig att jag inte vågar fisa på offentlig plats. ;-)

Men om han vet att den där manicken är installerad på den där bilen med "YV1DZA5C6G2912722"? Söka upp den med VOC eller bilens modem? Åk dit lås upp och kör iväg. Med rätt grejor kan det vara möjligt, men inte troligt.

Ja, jag vet att det är långsökt men JAG KAN INTE SLUTA NOJA MIG. Tyvärr.. :-o
Tekniken för att kunna kapa en bil med en sådan modul installerad torde ju vara enkel, men känns väl som att denne Evgeny i Ryssland och inte minst VolvoSweden i Canada exponerat sig onödigt mycket om de haft den avsikten.

Mike
#1264259
Svarar mig själv, skrev att "tekniken torde vara enkel med en sådan modul" men givetvis enbart om avsikten med modulen är att stjäla bilen, annars är den bara en addon för S/S och baklucka.


Mike

Dessa stålstänger har jag inget minne a[…]

Har du en multimeter går det ganska fort att[…]

Räknar du efter mätaren bara eller G[…]

Har fått hem olja till ett oljebyte, samt e[…]