Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SambaAnkan
#1255592
Tjena!
Köpt ett lastgaller till min V60 2015 på skroten, men vad behöver man för att fästa det i taket? Vad behöver man förutom gallret för att fästa det i taket? Är det bara att snäppa in infästningarna o sen det bara att använda? jag har inte fått gallaret ännu så därför frågar jag nu innan:-)

Samba
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1255604
Skruv med rundad skalle och mutter, typ sådan som håller fast cykelhjulen. Inget som ska "snäppas" :)

Följer inte alla delarna med? Kan ev fota mina fästen...
av SambaAnkan
#1255639
Tack för svaret Micce1980 ! Vet inte ännu om alla delar finns med, får kolla när jag får leveransen, men nu vet jag lite mer om hur man fäster gallret👍 Om skruvarna fattas så får jag skaffa dom hos ngn ÅF som vet vilka som passar. Nu är jag iaf lite mer förberedd tack vare din kunskap, tack åter igen😊
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1255646
Tog en bild innan när jag ändå var i garaget, har säkert manualen kvar med om det är så
IMG_6844.jpg
IMG_6844.jpg (520.59 KiB) Visad 581 gånger
av SambaAnkan
#1255772
Micce1980 Tack för bilden. Nu sitter gallret på plats:-) Allt fanns med i leveransen och tjejen höll i ena ändan under tiden man passade in den första fästpunkten. Det här forumet är såå jäkla bra. Många kanske tycker att den frågan jag ställde var simpel men jag har ett jäkligt tight schema nu innan midsommar och med ny begagnad bil så har man inte koll på alla detaljer som det innebär. Monteringen var inga problem men vi hade bilen på gatan här i Götet och bland alla matkassar samt bussar som går utanför bildörrarna så fick vi ändå dit det snabbt som tusan tack vare en medlems engagemang :-) Tack igen Micce1980!
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1255783
Hehe en annan stod under en lastkaj som hade ett stort tak över sig förra sommaren och monterade detta, det regnade utav bara h-e då och hade bilen ute några nätter just då :)

Gött att du blev nöjd
Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]

"Bara" bytt batteri 4 gånger... Oc[…]

Najs Biiiiiiimer! :-D

Skoj att meka med nya fina grejer! :-)