Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1255379
Ja va å kollade på en fd tjänstebil idag . 3år gammal 14000mil . En v60 ocean race svart bil har varit hund i bilen stötfångare bak repig å skavmärken fälgarna va kantstötta å rejält repiga däcken va slut å de gick inte å se att den va svart metallic ganska skitig å matt i lacken. Posetivt är att de va stora ljud paketet i. 150000 skulle dom ha då får ja polera å vaxa själv å städa samt ordna nya däck å lämna in stötfångare på lack. Va säger ni som känner till volvo är de värt å köpa den för dom pengarna? Ja va lite sugen på å byta bort min törstiga audi å gå tillbaka till volvo igen.
#1255381
joohans skrev: sön 17 jun 2018, 16:15 Va säger ni som känner till volvo är de värt å köpa den för dom pengarna?
Nej, den låter misskött. Med så sönderkörda fälgar vet du inte hur illa åtgången hjulupphängningen/hjulinställningen är. Hundlukten kan också vara svår att få ur bilen.
Det finns ett stort utbud av V60, så jag hade letat efter något annat.
Var det privat eller hos en bilhandlare?
#1255395
joohans skrev: sön 17 jun 2018, 17:02 Tråkigt på så fina bilar när folk förstör bara hämtar å kör i 3 år å skiter i hur den ser ut
Tyvärr blir det så när man inte behöver betala själv och dessutom bara har den till att frakta arslet med från A till B.
#1255402
Denna ser fin ut. https://www.blocket.se/kronoberg/Volvo_ ... ?ca=11&w=3

Lite prut och den bör inte bli dyrare i slutändan.
#1255501
Nu ska ja titta på en annan ocean race en 2016 istället med 4000 mil på mätaren men ja fick ett helt ok pris ändå 189000. Så 40000 kr mer men 10000 mil mindre på mätaren välvårdad å skött sa dom. Men de va en d3 a istället för d4 som den andra va men hur är d3 orna ?
#1255502
joohans skrev:Nu ska ja titta på en annan ocean race en 2016 istället med 4000 mil på mätaren men ja fick ett helt ok pris ändå 189000. Så 40000 kr mer men 10000 mil mindre på mätaren välvårdad å skött sa dom. Men de va en d3 a istället för d4 som den andra va men hur är d3 orna ?
Hej!
Min förra tjänstebil var just en V60 D3 OR.
Tyckte kombinationen var kanon, dock är det enbart 6stegad låda, kan tycka det saknades några steg nu när man har vant sig vid 8:a steg...
Men Motorn fungerar kanon ihop med bilen, vi hade en med mörka stolar och mörkt innertak gillade den bilen skarpt, hade rullat 6tusen på två år när vi bytte inte ett enda fel.
En sak som är lite tråkig är att det enbart är ett avgasrör på bilen om man inte valt de inbyggda..

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]