Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1393653
RasmusV skrev:
tooobe skrev:Tror inte det tyvärr. Och finns ju ändå inte mycket att göra för att förhindra det även om man nu skulle kunna upptäcka det innan?
Sant, men tänkte närmast att det är bättre att den pajar i stan än någonstans ute på road-trip i ödemark, så därför kunde det vara kul att veta om det finns "signaler" eller om den bara dör knall och fall. Eller om det går att kolla upp i samband med service...
Det verkar vara lite olika, en del får felmeddelandet om AC systemet innan den dör helt. För mig krånglade laddningen hemma (den laddade inte och laddade t.o.m ur helt ibland) innan den tvärdog. För en del verkar den knalldö plötsligt utan några varningssignaler.
#1400529
Amloaan skrev: fre 04 sep 2020, 17:09
TommyP86 skrev:Numera är det livstids garanti på reservdelarna, och i en sån bil måste det vara rena vinstlotten. Svårt att inte rekommendera att ta det, den kommer statistiskt dö igen, tyvärr.
Var är det livstids garanti?
Kan man kolla om AC pumpen är bytt? Tänkte om det står på tillverkningsdatum på AC pumpen eller om det finns med olika steck nr så man kan se när den är tillverkad?
#1400972
Idag ringde SKOBES bil bil upp mig efter 2 månader och två veckor och dom kom fram till att AC pumpen var trasig. Fick ett pris på 28 000kr för byte av AC pump. Känns lite dyrt?
Vet någon något ställer som säljer AC pumpar till plugin hybriderna? Hittade detta ställe efter lite googlande.

https://www.skandix.de/en/contact/?bi=d ... 2b9f9d2650

Hälsningar Alan
Bruten fjäder framvagn

arbetade. ( finns där inga möjlighet a[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Enklast är väl att ta en tumstock o m&au[…]

@lennarte , Nu har jag monterat nya givaren och[…]

Bakaxel Duett (Äkta EPA) utväxling

Nu får man leta i det bakre arkivet är […]