Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndersXC60
#1253391
Mitt Volvo On Call gick ut i helgen, tyvärr förlängde jag det inte innan det gick ut.

Har varit i kontakt med Volvo och fått en ny 4 siffrig kod, men när jag kommer till steg 3 att man ska sitta i bilen med tändningen påslagen och den ska verifiera sig med bilen så stannar allt och det kommer ett felmeddelande efter ett tag.

Någon som varit med om något liknande, gäller en XC60 från 2014.
av Psyko
#1253482
Om du inte förlängde i tid har nog bilen avaktiverats och måste aktiveras igen. Gå in under inställningar - Volvo On Call O se om det står aktivera abonnemang där. I så fall måste en Volvo åf hjälpa dig aktivera Volvo On Call genom att ange en 10 siffror kod och därefter aktivera tjänsten.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1253483
AndersXC60 skrev:Mitt Volvo On Call gick ut i helgen, tyvärr förlängde jag det inte innan det gick ut.

Har varit i kontakt med Volvo och fått en ny 4 siffrig kod, men när jag kommer till steg 3 att man ska sitta i bilen med tändningen påslagen och den ska verifiera sig med bilen så stannar allt och det kommer ett felmeddelande efter ett tag.

Någon som varit med om något liknande, gäller en XC60 från 2014.
Misstänker att du har ett eget sim kort i hållaren som sitter i handskfacket , ta ut det medan du kör aktiveringen så kommer det säkerligen att funka :-)
av berrabus
#1333159
Vicktor skrev:Hur mycket fick du betala?

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Jag gjorde samma sak för et t år sedan, aktiverade VOC på en nyköpt bil där det gått ut ett halvår tidigare. Betalade bara för 2 års abonnemang vilket var 600-nånting.
av Vicktor
#1333161
berrabus skrev:
Vicktor skrev:Hur mycket fick du betala?

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Jag gjorde samma sak för et t år sedan, aktiverade VOC på en nyköpt bil där det gått ut ett halvår tidigare. Betalade bara för 2 års abonnemang vilket var 600-nånting.
Har hört att vissa fått betala 1400 kr för att återaktivera.
Måste dom ha bilen där fysiskt eller kan man köpa av någon här på distans?


Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av MartinS
#1333164
Man behöver inte ha bilen hos volvohandlaren, men de kanske är ovilliga att hjälpa dig om du inte kan legitimera dig att du är bilens ägare.
TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]

Isärplockning av lyktan kommer bli mycket int[…]

Det du länkar till den nedre lite dyrare ser […]

Finns mjukvara som låser haldexen hårt[…]