Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
#1253234
Efter vad jag förstått så är det inte att datapotten är slut som är problemet utan att kortet/telefonumret i sig är avaktiverat då det inte fyllts på eller fyllts på för sällan.. så avaktivera eller skaffa ett nytt kort är det som gäller.
Samma sak hände mig (V40) och en kollega (XC60), ett nytt "gratiskort" senare så funkar det perfekt igen.

/Thomas
av jonasrcarlsson
#1254577
Hej igen,
Jag har stängt av modemet och plockat bort SIM-kortet samt kört några turer, utan att det startar om :-D
Ska köra lite längre närmsta dagarna så jag får se om det verkar felfritt.
Är det något man bör ta med Bilia innan garantin går ut? Känns ju tråkigt med en funktion som inte fungerar.
Har funderat på att använda modemet för iPad framöver nu när barnet blivit lite äldre. Kanske ska testa med ett nytt kort i.
Frågan är om Bilia kan göra något åt buggen...
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1254578
jonasrcarlsson skrev: tis 12 jun 2018, 20:10 Hej igen,
Jag har stängt av modemet och plockat bort SIM-kortet samt kört några turer, utan att det startar om :-D
Ska köra lite längre närmsta dagarna så jag får se om det verkar felfritt.
Är det något man bör ta med Bilia innan garantin går ut? Känns ju tråkigt med en funktion som inte fungerar.
Har funderat på att använda modemet för iPad framöver nu när barnet blivit lite äldre. Kanske ska testa med ett nytt kort i.
Frågan är om Bilia kan göra något åt buggen...
Du ska vara som en igel på Bilia medan du har garanti. :-)
Jag brukar inte leta fel i allmänhet, men när det gäller bilar gör jag det innan garantin går ut... 8-)

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]