Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stugan86
#1252987
Hej!

Jag är helt novis när det gäller bilar men jag har för närvarande en Volvo V40 T2 kinetic business edition 2017 som gått 1700 mil. Svart metallic och nyservad. Jag är nu ute efter en Xc60 då jag inser att det är i minsta laget när vi nyligen fått barn. Jag kollat runt lite på blocket och de erbjuder allt mellan 120 000 - 150 000 för min bil vid inbyte. Vad tycker ni är rimligt? Vinterhjul ingår.

Jag har kollat på dessa två nyligen https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... .htm?ca=11

https://www.blocket.se/kronoberg/Volvo_ ... .htm?ca=11

Lite knapphändig information på den ena men har mailat och väntar på svar. Det jag önskar är dragkrok men jag bryr mig inte så mycket om hästkrafter... något annat jag bör titta efter? Är lite alls med i bilsvängen.

Jag har sorterat på 2015 års modell och nyare och max 8000 mil men gärna mindre och under 250 000krz Borde jag kolla på någon annan sajt än blocket och har ni något förslag på någon prisvärd Xc60?

Tacksam för hjälp

Josef
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1253013
Vad har du för körmönster och årlig körsträcka?
Man brukar säga att en diesel inte gillar korta körsträckor. Kan vara bra att ha i åtanke.

Du kan även leta bil på www.bytbil.com.
På den sidan kan man speca sina önskemål riktigt bra.
av Stugan86
#1253030
Ja egentligen kör jag inte så mycket just nu. Men tanken är att vi ska flytta och då kommer jag behöva den i större utsträckning. Och den känns ju betydligt rymligare än en V40.
av mikebike
#1253140
JanO skrev: lör 02 jun 2018, 21:02 www.wayke.se är en ny sajt, osm många bilhandlare har gått över till att använda. Kolla den också.
Jag hittade min bil på Wayke. Upplands Motor la aldrig ut den på Blocket.
av Agon
#1259170
Kan dela med mig av mina erfarenheter i samband med att jag nyligen letade bil. Som nämns i tråden så finns Wayke, där lägger diverse bilhandlare upp sina bilar då de inte använder sig av blocket. En annan site som jag tidigare följde var autouncle.

När det kommer till val av bil så är min rekommendation att du ser över vilka krav/önskemål du har på tex utrustningsnivå och färg och utgår från det när du sedan börjar leta runt. Det är såna saker som du aldrig kommer kunna ändra på efter att du köpt bilen. (visst du kan eftermontera eller lacka om men sällan man väljer det)

-Elbaklucka?
-BLIS?
-Backkamera?
-Adaptiv farhållare?
osv osv..

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen