Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1251541
Finns väl risk att allt går sönder :) Vad är det för problem som PS lådorna ska ha?
#1251550
Micce1980 skrev: sön 27 maj 2018, 15:07 Finns väl risk att allt går sönder :) Vad är det för problem som PS lådorna ska ha?
Jo det är sant. ;)
Läst lite skräckhistorier online bara om lådor som krånglat/gått sönder och oljebyten som ska göras eller inte göras och ryckig gång i låga hastigheter och så men det kanske är ovanliga problem..
#1251557
cheesecakeFTW skrev: sön 27 maj 2018, 15:56
Micce1980 skrev: sön 27 maj 2018, 15:07 Finns väl risk att allt går sönder :) Vad är det för problem som PS lådorna ska ha?
Jo det är sant. ;)
Läst lite skräckhistorier online bara om lådor som krånglat/gått sönder och oljebyten som ska göras eller inte göras och ryckig gång i låga hastigheter och så men det kanske är ovanliga problem..
Jag har ingen v60 men har v70-11 med PS, är 8år gammal med cirka 3500mil(kör inte ofta) och lådan går hur bra som helst. Det jag fick höra angående PS var att den skulle vara "snålare" i förbrukning än den vanliga geartronic-lådan men själv tycker jag PS dricker lika mycket som en geartronic.. skillnad mellan PS och geartronic är att PS är en dubbelkopplingslåda som har lika lite effektförluster som en manuell växellåda.
#1251897
Vad du än gör, ödsla INTE din tid på att åka till Bilstudion i Kungsbacka. Fruktansvärda otrevliga och ointresserade säljare, där bilen jag provkörde blinkade alla sorters med felkoder.. :mad:

Vad som gäller bilval så har ni valt alldeles rätt bil för er. Försök titta på T6an, fruktansvärd rolig och pigg motor.
#1252113
antonkg skrev: mån 28 maj 2018, 18:09 Vad du än gör, ödsla INTE din tid på att åka till Bilstudion i Kungsbacka. Fruktansvärda otrevliga och ointresserade säljare, där bilen jag provkörde blinkade alla sorters med felkoder.. :mad:

Vad som gäller bilval så har ni valt alldeles rätt bil för er. Försök titta på T6an, fruktansvärd rolig och pigg motor.
Tack för tipset! Ska inte ödsla tid på dem.

Skönt att höra, vi måste inte ha bilen exakt nu så jag kommer fortsätta hålla utkik under den närmaste tiden tills vi hittar den rätta. :)
#1252771
Det går alldeles utmärkt att leva utan adaptiv farthållare, BLIS och elstolar. :-)

Adaptiv farthållare är trevligt om du kör mycket där det är mycket trafik. På många vägar är den rätt onödig. BLIS är det säkerhetssystem som hjälper mig minst. Det fungerar bra att vrida på huvudet också. Elstolar är bra om det är flera personer -- som har olika längd -- som ska köra bilen. Är det bara en förare är elstolar rätt onödigt.
#1252772
cheesecakeFTW skrev:Denna verkar ju väldigt fin men tyvärr saknas ACC, BLIS och elmanövrerad stol men det kanske man kan överleva utan. ;)

https://mobil.blocket.se/annons/gavlebo ... m/77975141
BLIS har jag aldrig haft så det är ingenting jag saknar i min bil. Elstolar hade jag nog också klarat mig utan om allting annat fanns på önskelistan :) Låter som ett bra pris, jag betalade mer för min som är samma årsmodell och ungefärligt miltal

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Vi som beställt EX90

Inte för mig. Plastig interiör. Liten s[…]

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]