Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1252852
T6:an behöver inte vara så mycket dyrare att försäkra. Det beror på var du bor, vilken bonus du har, hur gammal du är, vilka andra försäkringar du har etc. En T6:a är dyrare än t.ex. en T4:a. Den är generellt sätt dyrare, tar mer bränsle, är dyrare att serva och försäkra. Men det kan vara värt det. :-)

Ett gott råd är att kontrollera först vad försäkringen kostar för dig.

Jag hade gärna haft en T6:a som första bil. Om det är en bra ide eller inte är en helt annan diskussion. Det är fortfarande gigantiskt mycket säkrare än en sportmotorcykel...
#1252876
Jag håller med ovan; innan du tänkt åka och kolla på respektive bil, kan du alltid gå in på olika försäkringsbolag och jämföra vart du kan få billigast, t.ex. jämför volvia/trygghansa/folksam och med flera. kolla deras villkor hur det ser ut. Jag kan rekommendera volvia(eftersom du tänkt skaffa volvo)
#1252902
Tack för tips! Jo jag har kollat volvia och deras försäkringar är en av anledningarna att vi tänkte skaffa Volvo faktiskt. Folksam vill ha runt 1500 till 2500 i månaden för de flesta bilar för mig medans volvia vill ha runt 1000 i månaden. T6 kostar mig runt 200 mer i månaden på försäkringen samt lite mer i bensin och skatt men å andra sidan får jag en roligare bil med mindre risk för problem. Driftsäkerheten är något vi värderar högt!
#1252912
Folksam har ju traditionellt helt bortsett helt från oss yngre. Kollade för skojs skull och de vill ha 87000 kr/år för en V60 t6 på mig med helförsäkring, 32 år boende i Stockholm :-) . Då brukar ex Länsförsäkringar ha mycket rimligare prissättning. Sedan kan det ju vara värt att kolla lite vad som ingår i försäkringen och inte titta sig blint på att ta det absolut billigaste.
#1252914
cheesecakeFTW skrev:Frågan är om det är värt att betala så mycket mer för en t6 jämfört med t.ex. detta: https://toveksbil.se/bil/volvo-v60/LCG755/7ff5d/
Du får mycket bil för de pengarna. Hade jag letat idag hade jag ev. tittat närmare på den. En summum är det dessutom :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]

@Officefb , Enklast är väl att köp[…]

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]