- tis 22 maj 2018, 09:23
#1250816
Hej!
I höstas köpte vi en V60 D4 -15 AUT som har vart helt suverän, vilken bil!
Men på sistonne har det uppstått lite bekymmer.
1. Ryckig växling till 2an och 3an tror jag det blir. Ibland inget alls, ibland lite och ibland lite mer ryck. Vid sportläge inget ryck alls. Hittade en liknande tråd om sånt här fel och det visade att lösas vid uppdatering adaption. Då min bil servades innan vi köpte den men inte på rejmes så kanske min inte är ppdaterad och det bör lösas efter en uppdatering?
2. Trög styrning. Tycker syrningen blev lite trögare efter jag böt till sommardäck men inte helt säker, fick med nästan heöt nya däck utan rotation utan bara outside och satte då bara på dem med outside ut, aldrig bytt sådana däck förr.. Men däremot på landsväg / motorväg så låser sig ratten lite grann i rakt läge eller svägning typ 3-4cm, den rör sig inte mjukt inte hackar lite åt det hållet man vill styra. Jag kollade servooljan och den är vid max ungefär.
Hoppas jag förklarat någorlunda!
I höstas köpte vi en V60 D4 -15 AUT som har vart helt suverän, vilken bil!
Men på sistonne har det uppstått lite bekymmer.
1. Ryckig växling till 2an och 3an tror jag det blir. Ibland inget alls, ibland lite och ibland lite mer ryck. Vid sportläge inget ryck alls. Hittade en liknande tråd om sånt här fel och det visade att lösas vid uppdatering adaption. Då min bil servades innan vi köpte den men inte på rejmes så kanske min inte är ppdaterad och det bör lösas efter en uppdatering?
2. Trög styrning. Tycker syrningen blev lite trögare efter jag böt till sommardäck men inte helt säker, fick med nästan heöt nya däck utan rotation utan bara outside och satte då bara på dem med outside ut, aldrig bytt sådana däck förr.. Men däremot på landsväg / motorväg så låser sig ratten lite grann i rakt läge eller svägning typ 3-4cm, den rör sig inte mjukt inte hackar lite åt det hållet man vill styra. Jag kollade servooljan och den är vid max ungefär.
Hoppas jag förklarat någorlunda!