Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Falconblå
#1249432
Hej. Går i tankar om att förnya vagnsparken. Har en V70 -07 2,4D automat som jag övertagit efter mina föräldrar som dem köpte ny , Den har nu avverkat 22.000 mil och den har aldrig krånglat.

Så tanken är att ha kvar den då den inte är värd många kronor. Ca 35-40.000 .

Vad för V60 ska man kika på då? Max 150k och det ska vara 163hk,automat och dragkrok. Elektrisk motorvärmare och dieselvärmare.
Högst 10.000 mil .

Hur är kvalitén på 60 serien? Har läst att kupéfläkten brukar ge upp rätt fort? Något annat?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1249433
För vissa brukar EGR sota igen, det har dock inte drabbat mig.
Du har en väldigt specifik kravlista, så utbudet kommer vara starkt begränsat...
Kan du tänja på dessa ramar så hade jag lagt till: 2014 eller nyare, drag kan eftermonteras, Volvo on call...
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1249435
Hej !
Blir nog svårt att hitta en med både elektrisk och dieselvärmare om det ens är möjligt.
Tror inte kupefläkten ger upp snabbare än på någon annan Volvo.
Stirra dig inte blind på att bilen ska ha dragkrok då det kostar ca 10000 att eftermontera orginal ifall du hittar en bättre bil utan dragkrok.
av Romeo96
#1249755
Jag har en v60 D4 2015 som jag vill sälja. Bilen har VOC, dieselvärmare, dragkrok, automat, beige skinnsäten, vit färg men har åkt något över 10,000.
Dock så vill jag ha lite mer än 150 för den...170k
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1249762
UnleashFusion skrev: mån 14 maj 2018, 16:51 Det går nog att eftermontera elektrisk motorvärmare, dock vet jag inte priset
Verkar som det bara är bensinmotorerna som inte går att montera elektrisk värmare om det finns bränslevärmare.
Användarvisningsbild
av Sveina
#1250389
Vill du ha en bil som är bra när den funkar och du inte blir störd om den står på verkstan jämt, köp Volvo.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1250395
Sveina skrev:Vill du ha en bil som är bra när den funkar och du inte blir störd om den står på verkstan jämt, köp Volvo.
Onödigt


/M
Användarvisningsbild
av svergie2
#1250596
Vi köpte vår V60 MY12 D3 163 Hk aut med avtagbar krok, automat, Summum, taklucka, Keyless, navigation, p-sensorer runtom, Driver Support, ljus och mörk läderinredning (ljusa säten med mörk rygg och svart ratt), Volvo On Call med dieselvärmare plus elektrisk värmare för 200k för snart två år sedan.

6500 mil, nya sommardäck och vinterdäck på beg alufälg. Dessa har ju sjunkit lite i pris så känns som att du absolut kan hitta en sån för 150k.

Gått felfritt förutom att hjälpaggregatsremmen gick av veckan före den skulle bytas på verkstad (tid var bokad), bara att trycka på knappen i taket så kom dom med bärgare och lånebil. Kostade inte en krona och bilen hämtade vi ut nästa morgon. Slår snart över till 10 000 mil.

Driver Support samt keyless tycker jag verkligen att du ska ha om du får chansen, maken till bekväma funktioner

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk


Användarvisningsbild
av Sveina
#1251285
Magnus-B skrev: lör 19 maj 2018, 10:13
Sveina skrev:Vill du ha en bil som är bra när den funkar och du inte blir störd om den står på verkstan jämt, köp Volvo.
Onödigt


/M
Inte så mycket, min bil har på det året jag har haft den stått 30% på Volvo. Men den är bra när den funkar. Och jag blir inte störd när den är "borta" sedan jag har andra bilar att välja på. Tycker det är rätt så bra att känna till om man undrar på en V60 och hur kvalitén är.

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]