Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1251293
Jo men om du är den enda som alltid har bilen på verkstad så säger inte det ett smack om kvaliten.
Har inte hört någon annan med stora problem.


/M
av Lövet
#1251296
V60 har statistiskt sett utmärkt kvalitet. Det är bara att kolla statistik från Dekra. Jag har 3st, ingen har varit felfri men definitivt inte trasigare än något annat. Förutom en läckande dieseltank på en av dem (felmonterad inspektionslucka) så har allt varit relaterat till slitagedelar. Knappast upprörande.
Användarvisningsbild
av Sveina
#1251445
Magnus-B skrev: fre 25 maj 2018, 09:38 Jo men om du är den enda som alltid har bilen på verkstad så säger inte det ett smack om kvaliten.
Har inte hört någon annan med stora problem.
Bara att kolla lite runt så ser man at några V60 hybrider är på sin 5. AC kompressor. Det er rätt bra att det då endast kostar 25.000 att fixa. ISG ser ut till att inte vara toppen, samt MSDerna. Bra att det inte är dårligt kvalite på batterierna, sedan dom är dyrare än et helt 2013 modell hybrid fordon. Inte så imponerad av oljeläkkarna på VEA motorerna heller. Att ha Volvo utan garanti kan vara dyrt. Synd dom har så få år med nybilsgaranti. Så mitt råd till O.P. är att välja en med garantierna i behåll och sälja när den går ut.
av Psyko
#1251450
Sveina skrev:
Magnus-B skrev: fre 25 maj 2018, 09:38 Jo men om du är den enda som alltid har bilen på verkstad så säger inte det ett smack om kvaliten.
Har inte hört någon annan med stora problem.
Bara att kolla lite runt så ser man at några V60 hybrider är på sin 5. AC kompressor. Det er rätt bra att det då endast kostar 25.000 att fixa. ISG ser ut till att inte vara toppen, samt MSDerna. Bra att det inte är dårligt kvalite på batterierna, sedan dom är dyrare än et helt 2013 modell hybrid fordon. Inte så imponerad av oljeläkkarna på VEA motorerna heller. Att ha Volvo utan garanti kan vara dyrt. Synd dom har så få år med nybilsgaranti. Så mitt råd till O.P. är att välja en med garantierna i behåll och sälja när den går ut.
Det uttalandet gäller väl alla bilmärken egentligen. Inte billigt att äga en BMW, Mercedes eller Audi heller när garantin gått ut.

Volvo är ju överlag generösa med goodwill också till skillnad från många andra. Dock finns det ju motkrav för goodwill och det är ju att man är helkund inom Volvohandeln. Dessutom har du Maskinskada upp till 17000 mil om den är köpt av Volvohandlare och du har Volvia.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1251456
Sveina skrev:
Magnus-B skrev: fre 25 maj 2018, 09:38 Jo men om du är den enda som alltid har bilen på verkstad så säger inte det ett smack om kvaliten.
Har inte hört någon annan med stora problem.
Bara att kolla lite runt så ser man at några V60 hybrider är på sin 5. AC kompressor. Det er rätt bra att det då endast kostar 25.000 att fixa. ISG ser ut till att inte vara toppen, samt MSDerna. Bra att det inte är dårligt kvalite på batterierna, sedan dom är dyrare än et helt 2013 modell hybrid fordon. Inte så imponerad av oljeläkkarna på VEA motorerna heller. Att ha Volvo utan garanti kan vara dyrt. Synd dom har så få år med nybilsgaranti. Så mitt råd till O.P. är att välja en med garantierna i behåll och sälja när den går ut.
Ja. Se till att maskinskada finns kvar för annars kan det bli dyrt

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Byta IAM i Volvo v50 -07

Hej ! Sitter en begagnad IAM i bilen som få[…]

Bromsljus

Hurvida man egentligen får eller inte ska ja[…]

Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa ga[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Använd Vparts guide för att mäta br[…]