Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1249114
Som rubriken lyder...
Mitt högra halvljus (xenon) "fladdrar" under färd. Inte så mycket att ljusbilden störs, men det syns bla. på bilar framför och på vägskyltar.
Har provat att stänga av de olika funktionerna som ljuset har och vrida om från AUTO till "halvljussymbolen", men ser inte direkt någon märkbar skillnad. Det automatiska helljuset fungerar dessutom som det ska med sina funktioner.
Strålkastarhuset sitter fast som det ska och mig veterligen har aldrig halvljuslampan demonterats.

Jag har haft bilen i drygt ett år, men den ställdes på i maj 2016 som en tänkt demobil.
Detta gör att det endast är 8 dagar kvar på nybilsgarantin. Vilken verkstad kan ta in en bil med den framförhållningen...

Vad kan ni orsaken vara till att ljusbilden fladdrar på höger sida men inte på vänster?
Kan det vara något med avskärmningen, trots att funktionen fungerar?
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1249119
Garantin borde väl gälla om du anmäler felet inom garantitiden och bokar en tid för felsökning.
Ang fladdrandet så hade jag det på både v70 och nuvarande s60 i stillasående men att det fladdrar under färd kan ju kännas lite jobbigt.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1249212
Tusen tack!
Jag kollade närmare i morse och höger lins sitter på ett helt annat sätt än vänster, den sitter närmare glaset.
Den kan mao ha släppt från sin infästning.
Är på väg till Tyskland nu, men inser att jag måste jaga min pst.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1249225
Du har inte kört på något med tanke på att den sitter olikt den andra?
Jag körde på en fasan en gång med v70 som bara träffade glaset så inga synliga skador men insatsen hoppade ur sitt fäste.
Sitter med nån kula på ett eller två punkter sen justermotorerna på två fäste.
Borde vara liknande lösning på v60.



/M
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1249231
Magnus-B skrev: fre 11 maj 2018, 09:11 Du har inte kört på något med tanke på att den sitter olikt den andra?
Jag körde på en fasan en gång med v70 som bara träffade glaset så inga synliga skador men insatsen hoppade ur sitt fäste.
Sitter med nån kula på ett eller två punkter sen justermotorerna på två fäste.
Borde vara liknande lösning på v60.



/M
Nix, har undvikit närkontakt med flygfän och annat i geografin. Allt ser normalt ut förutom höger lins som nästan sitter mot glaset, enligt min ovetenskapliga optiska besiktning.. :-)

XC90_Executive skrev:Så länge du anmäler felet inom garantitiden är det lugnt. Du kan ju inte hjälpa att det är lång väntetid på verkstan. :-)
Bra! Nej sant, får hoppas att det löser sig :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1249784
Var och bokade tid på verkstan idag, dock inte enbart för detta felet. Den stumma bromspedalen har återkommit, trots tidigare åtgärd.
Fick besked att felen måste vara åtgärdade innan garantidtiden löpt ut, dock kan man be om typ uppskov hos Volvo.
Återstår att se hur det blir, andra veckan i juni hade verkstan tid att ta in bilen...
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1249785
Då kan dom få det stressigt om det är ett fel som inträffar sista dagen på garantitiden.


/M

Som rubriken lyder! Skulle ha igång pä[…]

Det är inte ett kass hjullager?

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här &[…]

Är styrenheterna för ABL utbytbara mella[…]