Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Easterlily
#1248502
Vanligtvis hade jag nog värderat bilen runt 155-165 tusingar, sen beroende på skick och extrautrustning såklart. Vilket utrustningspaket har bilen, momentum, summum etc? Har bilen några fel eller märkvärdiga skavanker?

Sen nu i dieselskandal-tider som nu är så pass aktuellt i media blir det tyvärr svårare att bli av med dieselbilarna. Tar längre tid att få de sålda med tanke på den stora konkurrensen och den numera mindre målgruppen. Alternativt är att sänka priset om det är bråttom med husköpet, annars får man tålas :)

--
Till svar på tidigare inlägged angående köpminbil eller vad de kallar sig för nu för tiden. Absolut åk dit och fråga och gör en bedömning men var beredd på att få skambud. Gjorde en värdring på en Opel Insignia för något år sedan. Nån ung liten snorunge gick runt bilen och knappade på sin ipad och sparkade på däcken för att sedan ge mig ett erbjudande om hälften av vad jag sedan fick den såld för hos lokala bilhandlaren (trots att jag inte köpte en ny bil hos dem).
Användarvisningsbild
av paso
#1249127
Kolla även Netbil som ägs av Bilia eller KVD. Sålde en bil via Netbil förra året, lämnade bilen på upphämtningsstället i Västerås sedan funkade allt smidigt utan att jag behövde blanda mig i.
Användarvisningsbild
av janischka
#1249155
Någon som känner till Cardrop? Verkar vara ett smidigt sätt att sälja sin bil.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Uppdatering på den trasiga "bränsl[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m[…]

Har en Volvo S80 II årsmodell 2011. Den har […]

C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]