Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
#1248664
Derank skrev: tis 08 maj 2018, 05:51 Polestar är inget unikt om man nu tror det.

Polestar väljer man om man nojar sig för garantier. För effekt väljer man Rica el bsr.

Problem som skulle uppstå pga optimering finns inte . Jag har optimerat alla mina fordon sedan chiptrim kom till världen.
Jag hade stora problem med den V70N som jag chippade hos Steffanssons i Kungälv....
Användarvisningsbild
av Derank
#1248707
Det finns ju alltid undantag........

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av joel80
#1248921
Flera trådar här på forumet handlar om problem när folk kört tredjepartshack... Hur många hybrider har du haft som du trimmat Derank? En gammal bil som man kan skrota om det går helt åt helvete fattar jag kan vara kul att trimma med tredjepartsmjukvara, men en rätt avancerad ny bil som har dubbla drivsystem som ska jobba i symbios för att funka bra skulle jag vara väldigt försiktig kring att köra nått annat än godkända trim i.
av Psyko
#1248927
Derank skrev:Polestar är inget unikt om man nu tror det.

Polestar väljer man om man nojar sig för garantier. För effekt väljer man Rica el bsr.

Problem som skulle uppstå pga optimering finns inte . Jag har optimerat alla mina fordon sedan chiptrim kom till världen.



Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
Inget unikt!Bild

Det var det dummaste jag hört

Det är väl otroligt unikt

Det är en uppdatering/optimering/trimning som är byggd av och godkänd av tillverkaren av bilen. Finns INGEN annan trimningsfirna som kan stå för det

Inga garantier påverkas

Bilen är godkänd enl helbilsgodkännandet

Den går att reg besikta med trimmet

Försäkringen påverkas inte

Utsläppen påverkas inte

Man kan utan minsta problem uppdatera mjukvarorna i bilen utan att riskera att få problem

Man riskerar inte att få problem med drivlina. Allt är testat enl tillverkarens rekommendationer

Inte unikt eller?
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1248930
Kort inspel utan uppföljning; vad tror du exempelvis rica eller bsr baserar sin mjukvara på? Blankt ark? Hopp och tro?
Det är tvivellöst en fortsättning av tillverkarens mjukvara, där marknadstänk och effektnivåer åsidosätts för max säkert uttag på drivlinan.
Sen finns mer eller mindre seriösa aktörer, och eftersom omprogrammeringen kräver fysiskt ingrepp i styrdonet också även människan som gör detta.
Det är som att välja hantverkare/verkstad/kläder/whatnot. Gör det med omsorg och förstånd om du nu inte väljer det dyraste.
Användarvisningsbild
av snepo
#1248958
Jag har haft BSR och TM chiptuning,i Volvo och Saab. Inga problem. Nu har jag provat två boxar från Dieselkraft. Första tändes motorlampan. Fick en ny mer avancerad. Då växlade den hårt. Så skickade tillbaks den också. Nu har jag Promotech box. Funkat bra hittills. Dock har ingen av mina bilar haft nån garanti kvar. Att motor/vxllåda pajar för att man kör chippat,tror jag inte på. Beror nog mer på hur man kör.
Användarvisningsbild
av Derank
#1248969
Psyko skrev:
Derank skrev:Polestar är inget unikt om man nu tror det.

Polestar väljer man om man nojar sig för garantier. För effekt väljer man Rica el bsr.

Problem som skulle uppstå pga optimering finns inte . Jag har optimerat alla mina fordon sedan chiptrim kom till världen.



Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
Inget unikt!Bild

Det var det dummaste jag hört

Det är väl otroligt unikt

Det är en uppdatering/optimering/trimning som är byggd av och godkänd av tillverkaren av bilen. Finns INGEN annan trimningsfirna som kan stå för det

Inga garantier påverkas

Bilen är godkänd enl helbilsgodkännandet

Den går att reg besikta med trimmet

Försäkringen påverkas inte

Utsläppen påverkas inte

Man kan utan minsta problem uppdatera mjukvarorna i bilen utan att riskera att få problem

Man riskerar inte att få problem med drivlina. Allt är testat enl tillverkarens rekommendationer

Inte unikt eller?
Nä. Det är inget unikt. Volvo kunde ha valt vilken trimfirma som helst och certifierat sina bilar. Men tro vad du vill. Jag vet.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1248970
joel80 skrev:Flera trådar här på forumet handlar om problem när folk kört tredjepartshack... Hur många hybrider har du haft som du trimmat Derank? En gammal bil som man kan skrota om det går helt åt helvete fattar jag kan vara kul att trimma med tredjepartsmjukvara, men en rätt avancerad ny bil som har dubbla drivsystem som ska jobba i symbios för att funka bra skulle jag vara väldigt försiktig kring att köra nått annat än godkända trim i.
Om när jag köper en hybrid kommer jag trimma den ochså. Och inte blir det polestar. Ni som ojjar över tredjepart trim vet inte hur det fungerar på dagens modera motorer. Och mjukvara.

Men håll er ni till polestar så gör vi andra som vi vill.



Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1248971
snepo skrev:Jag har haft BSR och TM chiptuning,i Volvo och Saab. Inga problem. Nu har jag provat två boxar från Dieselkraft. Första tändes motorlampan. Fick en ny mer avancerad. Då växlade den hårt. Så skickade tillbaks den också. Nu har jag Promotech box. Funkat bra hittills. Dock har ingen av mina bilar haft nån garanti kvar. Att motor/vxllåda pajar för att man kör chippat,tror jag inte på. Beror nog mer på hur man kör.
Har trimmat alla mina bilar utom 1. 47mil hade xc60in gått. ... och den går än.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]