Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dannesk
#1245810
Man laddar båda samtidigt då de är ihopkopplade, det är det vanliga som antagligen har för dålig laddning. Det lilla start/stopp är påca 8Ah. Koppla pladdaren till plus på batteriet och till cassiejord typ motorfästet på vänster sida och ladda.
Användarvisningsbild
av Derank
#1245822
volvofantast skrev:Har laddat det med det kommer ganska fort att det är dålig batterinivå igen,men då är det väl bara att byta det vanliga batteriet antar jag?
Ja

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av SagaPer
#1245994
volvofantast skrev: lör 21 apr 2018, 15:45 Bilen varnar för låg batterinivå,men det är tydligen 2 batterier ett som är för start och stopp vid rödljus,hur vet man vilket som den varnar för?
Hva slags bil og årsmodell har du?

Tips:
Du kan prøve å nullstille BMS-sensoren ved å ta av dekselet over batterikassen inkludert del av deksel som sitter nærmest frontruten (dra opp gummilist og vri plastskrue i deksel 45 grader mot venstre). På minuspolen, mot frontruten, sitter BMS sensoren. Ved å ha tenning på (hold inne startknapp i 3-5 sek uten å trykke på bremsen), for deretter å dra ut kontakten på BMS-sensoren i 10 sekund, vil du kunne nullstille sensoren.

Gi oss gjerne tilbakemelding på om dette tipset fungerte for deg på din bil.
av mikebike
#1246154
Sist jag bytte var i samband med service, då betalade jag 1100:- inklusive jobbet. För original.
Helt ok, alternativet var att köra en bra bit för att köpa ett batteri och sedan ställa sig på gatan och byta. Slutligen returnera det gamla....

Från Windows 10/11 till Windows 7 (eller ren[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]