Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jacha05
#1245283
Finns det något sätt att göra så auto funktionen på torkare alltid är igång på torkarna på en v60 classic 2017?

Man måste ju annars alltid trycka på torkararmen för att få igång den funktionen.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1245287
Skulle inte tro det. Risken är då att de startar när de är fastfrusna.
av III
#1245340
jacha05 skrev: ons 18 apr 2018, 20:27 Finns det något sätt att göra så auto funktionen på torkare alltid är igång på torkarna på en v60 classic 2017?

Man måste ju annars alltid trycka på torkararmen för att få igång den funktionen.
Nej, som tidigare skrivits är inte den funktionen möjlig just för att de inte ska starta om de är fastfrusna.
av Tjocken
#1245377
Det har dock kommit i dom nya bilarna att det finnes minnesfunktion för torkarna i autoläge, att den då kommer ihåg att den stod i autoläget när man stängde av bilen. Jag tycker det är en bra funktion, men man får kanske passa sig på vintern när det finns risk för frysskador.
av Malmstroem
#1245391
Är det verkligen automatiskt? Är det inte så att första läget på spaken är "auto", vilket gör att om du lämnar spaken där så har du "automatiskt" start av den.

Inte så trevligt om allting är fastfryst. Där föredrar jag Volvos variant.
av jacha05
#1245402
Malmstroem skrev:Är det verkligen automatiskt? Är det inte så att första läget på spaken är "auto", vilket gör att om du lämnar spaken där så har du "automatiskt" start av den.

Inte så trevligt om allting är fastfryst. Där föredrar jag Volvos variant.
Jo det stämmer, men jag slipper tänka på det. Otroligt 1st world problem jag vet ;)

Jag köpte samma som till kupen med kantsö[…]

Köpråd

Finns flertalet V60CC lagerbilar som ryms inom din[…]

Nytt avgasrör B234F

Avgasröret sitter på plats, allt passad[…]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker trol[…]