Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
#1272485
fjohan82 skrev: ons 03 okt 2018, 13:53
Flyfish skrev: ons 03 okt 2018, 12:58 Någon hört om en ny uppdatering.
Har kommit en jäkla massa nya fartkameror på vägarna.
Det är väl var 6:e månad, så det bör vara relativt nära förestående.
Vänta inte på kartuppdatering vad gäller fartkameror,kartorna och kamerafilerna är gamla redan när dom skickas ut .Ofta 8 till 12 månader gamla.
Jag föreslår att ni laddar "egna" fartkamrafiler för att ligga i fas med verkligheten :-(
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1272490
leiwi skrev: ons 03 okt 2018, 18:25
fjohan82 skrev: ons 03 okt 2018, 13:53
Flyfish skrev: ons 03 okt 2018, 12:58 Någon hört om en ny uppdatering.
Har kommit en jäkla massa nya fartkameror på vägarna.
Det är väl var 6:e månad, så det bör vara relativt nära förestående.
Vänta inte på kartuppdatering vad gäller fartkameror,kartorna och kamerafilerna är gamla redan när dom skickas ut .Ofta 8 till 12 månader gamla.
Jag föreslår att ni laddar "egna" fartkamrafiler för att ligga i fas med verkligheten :-(
Eller tittar man efter skyltar där det står var kamerorna sitter... :-)
av mikebike
#1272627
fjohan82 skrev:
leiwi skrev: ons 03 okt 2018, 18:25
fjohan82 skrev: ons 03 okt 2018, 13:53 Det är väl var 6:e månad, så det bör vara relativt nära förestående.
Vänta inte på kartuppdatering vad gäller fartkameror,kartorna och kamerafilerna är gamla redan när dom skickas ut .Ofta 8 till 12 månader gamla.
Jag föreslår att ni laddar "egna" fartkamrafiler för att ligga i fas med verkligheten :-(
Eller tittar man efter skyltar där det står var kamerorna sitter... :-)
-och håller hastigheten....
av Flyfish
#1273498
leiwi skrev:
fjohan82 skrev: ons 03 okt 2018, 13:53
Flyfish skrev: ons 03 okt 2018, 12:58 Någon hört om en ny uppdatering.
Har kommit en jäkla massa nya fartkameror på vägarna.
Det är väl var 6:e månad, så det bör vara relativt nära förestående.
Vänta inte på kartuppdatering vad gäller fartkameror,kartorna och kamerafilerna är gamla redan när dom skickas ut .Ofta 8 till 12 månader gamla.
Jag föreslår att ni laddar "egna" fartkamrafiler för att ligga i fas med verkligheten :-(

Går det att ladda ner fartkameror separat ?
Integreras då dessa i kartan?
Kanske bättre skriva hur kommer detta att fungera.?
Hur gör man?
Har en XC60 -17
Användarvisningsbild
av skiffervag
#1273534
Ja filerna i gpx format laddas ner på ett i övrigt tomt usbminne .
Välj därefter inställningar /imortera se länk [url]https://www.volvocars.com/se/support/ar ... 512f7d2998
Ja du får visning och akustiskt larm när du närmar dej en kamera
av mikebike
#1273544
Flyfish skrev:
skiffervag skrev: mån 08 okt 2018, 12:42 Ja filerna i gpx format laddas ner på ett i övrigt tomt usbminne .
Välj därefter inställningar /imortera se länk [url]https://www.volvocars.com/se/support/ar ... 512f7d2998
Ja du får visning och akustiskt larm när du närmar dej en kamera

Tack för svar ;-)
skiffervag skrev:Ja filerna i gpx format laddas ner på ett i övrigt tomt usbminne .
Välj därefter inställningar /imortera se länk [url]https://www.volvocars.com/se/support/ar ... 512f7d2998
Ja du får visning och akustiskt larm när du närmar dej en kamera
Jag gjorde detta i min förra bil och den larmade för fartkameror, även om de var riktade åt motsatt håll eller stod på en närliggande väg.
av Roger67
#1309308
Är det ett måste att USB stickan är på 32 Gig. Nedladdningen på kartor norden är ju på bara 1.8 gig.
Jag laddar ner filen på stickan min som är på 8 Gig men det händer inget när jag försöker ladda ner i bilen sen
Användarvisningsbild
av Driftarn
#1309311
Lidlund skrev:
Ingen som har en bra idé hur jag får tag i ”disk 1”? :/
Fortfarande ingen? :)
Vad har du för årsmodell på bilen? Tror du måste in till volvo verkstad för att uppdatera din IAM då den endast stödjer dvd skivor och inte usb uppdatering med din nuvarande mjukvaruversion i IAM. För fick man köpa kartuppdateringar på skiva där man ladda in 4 olika skivor en efter en. Detta är nu nerlagt och man kan nu ladda ner kartorna själv hemma via USB men då måste bilens mjukvara uppdateras till nyare version som stödjer detta.

Reparationer på burk ska du hålla dig […]

km-skatt är helt klart det mest logiska. Viss[…]

Samma prylar 850/v70?

Elhissar vetefan.. Skenorna och motorerna bör[…]

V70 motor till 850

Finns väl knappt en bult som är lika p&a[…]