Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tkntkn
#1262290
Kan inte hitta ngt nytt i denna nya version. Den stavar Norrmalm med två o nu iof men det ser jag inte som ngt bra... Den vill ffarande ner och göra en u-sväng vid Hornstull när vi ska norrut till fjällen... Allt är som vanligt, eller har ngn tips om ngn ny feature som kom med och som är användbar?
Användarvisningsbild
av SagaPer
#1262531
Lidlund skrev:
fjohan82 skrev:
Eldberg skrev: ons 25 jul 2018, 10:40 Jag söker förgäves på Minvolvo efter instruktion för hur man uppdaterar kartorna. Min handlare säger att man ska ladda ned på en USB-sticka och sen koppla den i bilen. Men först måste jag ju hitta något att ladda ned. Hittar ingen info.
https://www.volvocars.com/se/support/do ... nload-maps
Själv har jag problemet att min bil vägrar ladda in kartorna från USB-stickan..

Provat XFAT& (Mac) & Fat32 (Windows)
Provat ha filerna i mappar och direkt i ”roten”..

Men inget händer i min bil när jag trycker in stickan i bilen. Som jag förstår det så ska man bara trycka dit det och sen ska den installera..
Har jag fattat helt fel?
Prøv en Sandisk Blade 32 Mb USB 2.0 standard og format xFat eller Fat32.
Min XC60 2017 ser ikke ut til å akseptere større USB-minne enn 32 Mb og muligens heller ikke USB 3.0 standard.

Link produkt i norsk nettbutikk: https://www.komplett.no/product/856487/ ... andisk+usb#
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1262549
USB 3.0 använder jag. Inga problem, men ladda ner kartorna direkt till USB minnet. Inte mellanlagra på hårddisken!!!!!!
av Scholle
#1262609
Tja!

Äre någon som vet vad man kan sätta för slutrör på en V60 D4 2014 med integrerade slutrör, ska byta till r design diffuser men vill ha lite större slutrör, tänkte alltså kapa bort de rektangulära och sedan sätta dit runda, OCH måste man bocka till de något för att de ska hamna rätt i diffusern?
Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av Turritops
#1263011
Jag brukar använda en USB-disk men har märkt att bilen inte tycker om partitioner större än 32GB. Även om disken är större så måste jag manuellt skapa en partition på 32GB och spara ner kartorna på, då fungerar allt som det ska. USB-minnet som inte fungerar alltså kanske är för stort?
av Lidlund
#1268830
Nu har jag iaf fått bilen att förstå mitt minne!

Men nu får jag problemet inser usb-1

Och på usb-stickan finns bara mapparna usb-2 & -3
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1272444
Flyfish skrev: ons 03 okt 2018, 12:58 Någon hört om en ny uppdatering.
Har kommit en jäkla massa nya fartkameror på vägarna.
Det är väl var 6:e månad, så det bör vara relativt nära förestående.

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...