Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Eldberg
#1261417
Jag söker förgäves på Minvolvo efter instruktion för hur man uppdaterar kartorna. Min handlare säger att man ska ladda ned på en USB-sticka och sen koppla den i bilen. Men först måste jag ju hitta något att ladda ned. Hittar ingen info.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1261446
Eldberg skrev: ons 25 jul 2018, 10:40 Jag söker förgäves på Minvolvo efter instruktion för hur man uppdaterar kartorna. Min handlare säger att man ska ladda ned på en USB-sticka och sen koppla den i bilen. Men först måste jag ju hitta något att ladda ned. Hittar ingen info.
https://www.volvocars.com/se/support/do ... nload-maps
av Lidlund
#1261495
fjohan82 skrev:
Eldberg skrev: ons 25 jul 2018, 10:40 Jag söker förgäves på Minvolvo efter instruktion för hur man uppdaterar kartorna. Min handlare säger att man ska ladda ned på en USB-sticka och sen koppla den i bilen. Men först måste jag ju hitta något att ladda ned. Hittar ingen info.
https://www.volvocars.com/se/support/do ... nload-maps
Själv har jag problemet att min bil vägrar ladda in kartorna från USB-stickan..

Provat XFAT& (Mac) & Fat32 (Windows)
Provat ha filerna i mappar och direkt i ”roten”..

Men inget händer i min bil när jag trycker in stickan i bilen. Som jag förstår det så ska man bara trycka dit det och sen ska den installera..
Har jag fattat helt fel?
av Lidlund
#1261496
corb06 skrev:
chrisrolex skrev: tis 01 maj 2018, 22:52 Tänkte ladda ner och uppdatera till nya kartor.
Men jag har en fråga för er som har gjort det redan. Vad rekommenderar ni att man ska göra så länge som kartuppdateringen håller igång?
Det stod att det skulle ta 1 timme och 40 min när jag satte in USB-stickan. Så det tog ett par tre dagar innan uppdateringen var helt klar. Men det var bara en ny kartversion med uppdaterade gator med mera för hela Europa, själva Sensus-mjukvaran/gränssnittet är oförändrad som jag förstår.
”Livsfarligt” att ladda ner till USB :) ladda ner på datorns disk och flytta över! :)
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1261505
Man SKALL ladda ner direkt till USB-minnet. Sedan stoppa det i bilen. Startar direkt med installationen. Har fungerat perfekt till min.
Användarvisningsbild
av Rasseman
#1261522
EbbevonVolvo skrev:Man SKALL ladda ner direkt till USB-minnet. Sedan stoppa det i bilen. Startar direkt med installationen. Har fungerat perfekt till min.
Samma här Bild
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1261535
[/quote]
”Livsfarligt” att ladda ner till USB ladda ner på datorns disk och flytta över! :)[/quote]

Vad är faran?
Exploderar bilen helt plötsligt en dag om man laddat ner direkt till USB?
Isåfall sticker jag och byter in bilen genast.


/M

@lennarte , Nu har jag monterat nya givaren och t[…]

Jag har läst att VOC försvinner 31 dec […]

Ni har gjort ett räknefel. Nuvarande utv&aum[…]

Då är det säkert sulfaterat. Ett t[…]