Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
#1243868
Nu har jag hämtat min "nya" bil och jag har några frågor...

Den första är snarare ett konstaterande, med Keyless och eldriven baklucka kan man inte låsa bilen från bakluckan!?

Sedan har vi det där med SIM-kortet i handskfacket, måste/skall/bör man ha det?
VOC verkar fungera ändå, liksom Navigation. Jag kan naturligtvis inte ha RTTI, men blir Navigation mycket bättre med Internetuppkoppling?
Vad jag förstår kan jag även använda telefonen som bilens surfpunkt (istället för tvärtom), och telefonen har 4G medan bilen bara har 3G.
Senast redigerad av 1 mikebike, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1243889
Går det verkligen inte att låsa luckan? På vår V60 med Keyless finns det en knapp till höger om handtaget för att öppna bagaget som låser bilen. Elbaklucka finns ju inte att få till V60, så det kan hända att det har med saken att göra. Dubbelkolla så att du inte har missat knappen bara. :)


Simkort använder du istället för att dela internet från mobilen. Används för appar i bilen som tex Tunein.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

av mikebike
#1243955
svergie2 skrev: tor 12 apr 2018, 21:09 Går det verkligen inte att låsa luckan? På vår V60 med Keyless finns det en knapp till höger om handtaget för att öppna bagaget som låser bilen. Elbaklucka finns ju inte att få till V60, så det kan hända att det har med saken att göra. Dubbelkolla så att du inte har missat knappen bara. :)


Simkort använder du istället för att dela internet från mobilen. Används för appar i bilen som tex Tunein.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Ja, jag hade ju en V60 förut och det är därför jag saknar låsknappen till höger om öppningsknappen.
Vad är Tunein?
av danielh1025
#1243974
SIM-kortet är bra att ha om du ska använda RTTI eller Internet radio såsom tunein. Du kan så klart också dela ut ditt internet från telefonen men det brukar bli lite omständigt - alltså att sätta på delning varje gång du går in i bilen och sedan få bilen att förstå detta.

Jag har provat med 4G modem istället för inbyggda 3G och märker absolut ingen skillnad i hastighet. RTTI är faktiskt ganska bra, väldigt mycket bättre än det radiobaserade.

Ganska säker på att du inte kan låsa från bakluckan, om du kan det så har jag totalt missat det och spenderat för många minuter av mitt liv att gå fram till dörrarna :-)
av mikebike
#1243998
Internetradio känns inte aktuellt, vanligen lyssnar vi på "vanlig" radio. Annars från USB-minne eller Sveriges Radio Play från telefonen. Någon gång faktiskt även CD!
Användarvisningsbild
av drawman
#1244027
danielh1025 skrev: fre 13 apr 2018, 09:10 SIM-kortet är bra att ha om du ska använda RTTI eller Internet radio såsom tunein. Du kan så klart också dela ut ditt internet från telefonen men det brukar bli lite omständigt - alltså att sätta på delning varje gång du går in i bilen och sedan få bilen att förstå detta.

Jag har provat med 4G modem istället för inbyggda 3G och märker absolut ingen skillnad i hastighet. RTTI är faktiskt ganska bra, väldigt mycket bättre än det radiobaserade.

Ganska säker på att du inte kan låsa från bakluckan, om du kan det så har jag totalt missat det och spenderat för många minuter av mitt liv att gå fram till dörrarna :-)
Går finfint att låsa bak på luckan med keyless, använder den funktionen rätt ofta. Kolla sid 1 i quickguide :) https://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/cb0 ... p24334.pdf
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1244243
Om du delar internet via Bluetooth så är det inte lika omständigt som via wifi men kanske lägre hastighet om det har någon betydelse.

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]