Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Persvante
#1243713
Är spekulant på en D3 men frågan är, kommer man att bli missnöjd? Har en V60 D4 nu, och den känns nästan "överstark".
Både min gamla och den tilltänkta har automat, men vikten är ju en annan sak att ta hänsyn till, och man får väl räkna med att dieselförbrukningen ökar med en dl/mil?
av vicce
#1243724
När det kommer till kraften, så är nog bara en provkörning det enda som kan avgöra hur det känns för dig.
Själv har jag provkört både D3 och D4, men tycker D3 är lite klen i förhållande till min körstil, samt att jag ofta har lite tyngre saker i bagaget.
#1243738
Provkör! Men tänk på att XC60 är en ganska tung och icke aerodynamisk bil. Sedan tror jag kosmetiken på D3 är lite annorlunda på XC60 dvs bara 1 slutrör. För mig blev det en D4 med Polestar för att bilen skulle kännas rolig.
#1243792
Ok, men det bekymrar inte mig så mycket om det är ett eller två avgasrör, det har man växt ifrån med stigande ålder, jag fyller 56 om en vecka!
Men jag är rätt säker på att det var 2, det är en Summum som jag är intresserad av.

I vilket fall som helst så var jag nöjd med provkörningen, visst lite slöare än min V60 D4, men fullt tillräcklig fart i den.
Körde en tur på en knapp timme och medelförbrukningen låg på 0,6 l/mil, det får duga.
Användarvisningsbild
av coachen
#1243877
Persvante skrev:Var in och tittade på bilden, det verkar bara vara ett avgasrör så du hade rätt!
Persvante skrev:Var in och tittade på bilden, det verkar bara vara ett avgasrör så du hade rätt!
Finns kit med 2 pipor om du vill ha det, de har jag
#1243976
Persvante skrev: tor 12 apr 2018, 14:45 Ok, men det bekymrar inte mig så mycket om det är ett eller två avgasrör, det har man växt ifrån med stigande ålder, jag fyller 56 om en vecka!
Men jag är rätt säker på att det var 2, det är en Summum som jag är intresserad av.

I vilket fall som helst så var jag nöjd med provkörningen, visst lite slöare än min V60 D4, men fullt tillräcklig fart i den.
Körde en tur på en knapp timme och medelförbrukningen låg på 0,6 l/mil, det får duga.
Kör på D3'an om du tycker den är tillräcklig, för den lär väl kosta mindre? Man kan ju också tänka lite på att D4/D5 förmodligen har ett högre andrahandsvärde om nu prisskillnaden är liten.
Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]