Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1243375
Godkväll på er! Ja som rubriken lyder så körde jag av vägen i en 90 graders böj som täcktes av plötslig is, hastigheten var 45-50 km/h men givetvis var det helt meningslöst att försöka hålla sig kvar(givetvis försökte jag), jag flyger ner för en brant slänt landar hårt på en liten åkerplätt igenom ett taggtråd staket och in mellan ett par mindre trän! Airbag förare och gardiner löser ut högersidan är bulig och repig på dörrarna mest, lyktglas motorhuven 1 framskärm 1 bakskärm och bullig eller kraftigt repad a-stolpe höger(såg ej allt då det var bäcksvart) Bilen i fråga är en Volvo v60 d4 awd ocean race - 15, rullat 11000 mil och omfattas av helförsäkring stor med vagnskadegaranti.Någon med kunskap om trolig utgång i ärendet? Hur mycket av bilens värde reparerar dom? Ursäkta rörig text jag är trött nervös och hopplös. Nattinatt!
#1243382
Jpnvolvo86 skrev:Godkväll på er! Ja som rubriken lyder så körde jag av vägen i en 90 graders böj som täcktes av plötslig is, hastigheten var 45-50 km/h men givetvis var det helt meningslöst att försöka hålla sig kvar(givetvis försökte jag), jag flyger ner för en brant slänt landar hårt på en liten åkerplätt igenom ett taggtråd staket och in mellan ett par mindre trän! Airbag förare och gardiner löser ut högersidan är bulig och repig på dörrarna mest, lyktglas motorhuven 1 framskärm 1 bakskärm och bullig eller kraftigt repad a-stolpe höger(såg ej allt då det var bäcksvart) Bilen i fråga är en Volvo v60 d4 awd ocean race - 15, rullat 11000 mil och omfattas av helförsäkring stor med vagnskadegaranti.Någon med kunskap om trolig utgång i ärendet? Hur mycket av bilens värde reparerar dom? Ursäkta rörig text jag är trött nervös och hopplös. Nattinatt!
Det låter som de kommer att laga upp den där, sett bilar som krockat med älgar som lagats upp.. då fyllda med blod, inälvor o glas samt endel av taket intryckt.
Hur man nånsin får ordning på en sån bil vetifan.
#1243393
Oj det låter ju helt sjukt dyrt att åtgärda älg smällda bilar.. Då borde det ju vara lugnt bilen är inte tokskrot, undrar dock hur den ser ut undertill efter den landningen vilket skadebesiktningen kommer att visa.
#1243411
Nja, tveksamt. Har airbagsen löst ut ska det vara förhållandevis dyra bilar för att lagas, det vill jag väl inte påstå att detta är.
Det är lack, rikt, och byte av säkerhetskomponenter, inte låga mil, rätt billig bil. Som du skriver är det solklar inlösen, men utan att ha sett bilen kan ingen här svara säkert.
#1243435
Antisladd hjälper inte om man håller högre hastighet i en kurva än vad däcken har friktion till underlaget.
#1243445
Som referens till älg-lagade bilar så kan vi ju titta på denna V70, ser inte ut att vara superstora skador egentligen, mest tak och instrumentbräda. V70 med bra utrustning och inte alls många tusen mil vad jag kan minnas. Den blev inlöst. Han som ägde denna finns här på forumet.

Bild
#1243447
frasse4 skrev:Antisladd hjälper inte om man håller högre hastighet i en kurva än vad däcken har friktion till underlaget.
Det skriver jag under på efter att igår kom in i en vänsterkurva med is och bilen gick rakt fram, bara tur att det låg skorvsnö i kanten, annars hade jag hamnat på ett liknande ställe som TS.
En bil som TS med så många skador på karossen med rikt, hellack, byte av SRS-komponenter och ett troligen skadat underrede löses nog in.

Mike
#1243448
grillchips skrev:Som referens till älg-lagade bilar så kan vi ju titta på denna V70, ser inte ut att vara superstora skador egentligen, mest tak och instrumentbräda. V70 med bra utrustning och inte alls många tusen mil vad jag kan minnas. Den blev inlöst. Han som ägde denna finns här på forumet.

Bild
Det där kommer jag ihåg att jag sett, jag hade behövt nya underkläder efter en sån händelse! Tur att det gick bra för dem och att de satt i en bil som är byggd för att skydda de ombordvarande.

Mike
Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Volvo v70 med märkligt elfel.

Hej! Pillade lite med flottören till tanken […]