Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1237997
Hejsan,

Har precis köpt min första Volvo, en XC60 Classic modellår -17 för två månader sedan.

När jag var ute och körde idag så helt utan förvarning så indikerade i princip alla system i bilen att något var fel. Allt från bromsar, ABS till parkeringshjälp och strålkastare. Stannade bilen och stängde av motorn. Efter det så startade inte bilen, gick inte att låsa, stänga av tändningen (om man nu kan göra det via start/stopp knappen). Fick känsla att bilen "hängt" sig ungefär som en app eller något på datorn kan göra. Det gick inte ens att lossa P-bromsen när bärgaren kom trots att han koppla in extern ström via någon laddare han hade med sig.

Ska verkligen bli spännande att höra vad verkstaden har att säga om detta. Kanske någon av er känner igen detta och kan berätta redan nu vad det kan vara. Känns lite snopet på en bil som dryga 1 år gammal och gått 1000 mil.

Tack på förhand för all ev. upplysningar.
/Adam
#1238000
Något liknande drapade mina föräldrar när de körde sin nya v70 för något år sedan. Då var det någon tätning till någon databox som fattades, som gjorde att bilen varnade för allt möjligt och att bilen inte gick att köra.
#1238009
De bytte hela boxen sedan dess har bilen gått perfekt. Men deras fel uppstod efter mindre än 5 mil. Så jag tror nog att du har något annat fel på din.
XC - Rear axle sensor

Hej! Har en XC60 -2015 som har visar symbol att […]

Besiktigade bilen idag och fick 2a på fö[…]

0,7 L blandad körning. Varvvillig och pigg mo[…]

Dräneringen till panoramataket v90

Har för mig jag har sett här i forumet. […]