Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1236217
Jag har sedan några dagar tillbaka fått upp "Servostyrning styrassistans Tillfälligt reducerad" efter att motorn återstartar efter turens första start/stop avstängning... Bilen ska in på verkstad den 9'de men det skadar inte att fråga om någon kanske har någon teori om vad som felar...
Den enda skillnaden jag märker efter att felmeddelandet dyker upp är att radion tystnar varje gång bilen startar upp vid start/stop.
Jag har LKA - Körfältsassistans i en V60 2016.

Så, någon med några idéer?

.
#1237827
Jaha, då har bilen varit på verkstad idag men de kunde inte hitta vad som orsakar problemet...
Så de kommer fundera lite på vad det kan vara så får de kalla in bilen igen... kul...

.
#1244814
Suck... Nu har bilen varit inne 3ggr utan någon lycka... Någon låda har bytts uppe i taket, och just nu är bilen inne för byte av styrväxel med medföljande databox... Ingen har en susning utan de gissar utifrån felkoder...

.
#1245598
Nu har de haft bilen hela veckan... styrväxeln byttes som sagt men utan framgång. Men nyss ringde de och meddelade att de nu var säkra på att de hittat felet... de tror nu att det är kommunikationen/styrningen mellan de två batterierna som inte fungerar som det ska. Delar beställda och de behåller bilen tills nästa vecka...

...fortsättning följer...

.
#1245723
fjohan82 skrev:Detta låter fruktansvärt dyrt och kostsamt. Garanti...?
Vi har faktiskt inte diskuterat kostnader, så det kommer bli en intressant diskussion... Bilen är snart 3år så ingen garanti.

.
#1246578
Derank skrev:går ju på maskinskada i vilket fall, iaf om han har Volvia. och han har ju fortfarande reklamationsrätt.
Ingen reklamationsrätt på en tjänstebil...

Idag har jag dock äntligen fått hämta bilen. Det var inte heller felet som de trodde i fredags... men till slut så hittade en diod på något kretskort som var paj och nu larmar den inte längre. De hade dock ingen faktura klar så jag vet inte vad de tänker ta betalt för... men de hade fått ärendet godkänt för ett 60% goodwill åtagande...
#1247019
Igår fick jag muntligen reda på hur mycket de tänker fakturera för denna historia.... 2800kr! Det känns som en mycket fair deal.

.
#1247039
ThomasT skrev: lör 28 apr 2018, 12:56 Igår fick jag muntligen reda på hur mycket de tänker fakturera för denna historia.... 2800kr! Det känns som en mycket fair deal.
Det håller jag med om!
Hylsan i vinkel vx

Ok,då tackar jag för svaren.

ljud vid generering

hör ett klickande/klonkade när man sl&au[…]

Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]

nej, det är mer frågan... när du […]