Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Romeo96
#1235646
Tjena alla!

Har ett problem, det dök upp något angående försämrad motorprestanda samt bild på en sköldpadda nr jag starta bilen och skulle åka hem från jobbet. Kan någon förklara för mig vad detta innebär och vad ska jag göra? Pratade med VOC och han där sa att jag skulle köra runt lite och om det dök upp igen så skulle jag höra av mig direkt för att bärga bilen till närmaste Volvoverkstad dvs bilia.

Uppskattar alla svar! Tack :)
Bilagor
6BD33022-58EB-4E9D-9D3B-F63F995ED3E4.jpeg
6BD33022-58EB-4E9D-9D3B-F63F995ED3E4.jpeg (1.56 MiB) Visad 75882 gånger
av Romeo96
#1235665
StefanN skrev:Finns ju garanterat en felkod satt så det är ju lättast att läsa av den.
Är det möjligt att jag kan ha nå problem med motorn eller felkod bara?
av Romeo96
#1235679
StefanN skrev:Felkod är ju bilens sätt att tala om vad som är fel. Det kan ju va nåt tillfälligt men också nåt annat.
Okej tack för svar! Ska lämna in den imorgon så ska be dem att kika på det med och kolla vad som kan va fel.
av Tiimpan
#1235691
Berätta gärna hur det gick! :)
Användarvisningsbild
av Dex
#1235741
Tror det kan vara en givare som sitter vid luftinsuget som blir skitig.(dåligt dieselbränsle?)
Det hände 1 gång på min förra XC 60D4 VEA.
Jag märkte inte någon effekt förlust när den larmade heller.
Fabriksgaranti och de byter den.
Det enda felet på den bilen på 3år som jag lämnade in den hos ÅF.
Kan inte klaga på det faktiskt.
av Romeo96
#1235839
Tiimpan skrev:Berätta gärna hur det gick! :)
De har felsökt bilen och var en tryckgivare som var sönder och behövde bytas annars skulle bilen vara seg och förmodligen så kan motorn ta skada av det? Kostar ca 1,690kr att byta det :( Har inget val men valde att låta dem byta direkt när jag hade ändå bilen inne för annat som de skulle kika på.
av Dadid
#1243987
Finns det alternativ till byte?
Min gamla far bytte just ovanstående och fick den gamla givaren i en påse. Den är grymt sotig. Kan det räcka att rengöra den? I såfall mekaniskt eller krävs ex ultraljudstvätt?
Orsaken till frågan är att jag får samma meddelande även på min bil som jag snart tänker byta in.
Användarvisningsbild
av Rillee
#1243996
Fick också tryckgivaren bytt på min D4 för veckan. Nästa gång det händer så ska jag försöka rengöra den innan de får byta den

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom