Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1197388
Det där låter intressant! TMC fungerar bra i vissa länder, här hemma upplever jag det dock som värdelöst...
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1197396
Ja, det låter ju intressant.

Ibland får jag upp att vägen är avstängd via tmc och oftast stämmer det, men i helgen stod det att rv21 var helt avstängd pga av olycka, men just det avsnittet väg var inte avstängd i verkligheten.. Kanske var en fördröjning..

Hur vet man om man har sensus connect? Jag har en xc60 my16 och navigator..

Och hur mycket kostar denna mjukvara?
av Psyko
#1197464
Ilduce77 skrev:Ja, det låter ju intressant.

Ibland får jag upp att vägen är avstängd via tmc och oftast stämmer det, men i helgen stod det att rv21 var helt avstängd pga av olycka, men just det avsnittet väg var inte avstängd i verkligheten.. Kanske var en fördröjning..

Hur vet man om man har sensus connect? Jag har en xc60 my16 och navigator..

Och hur mycket kostar denna mjukvara?
Om du har en jordglobssymbol/knapp runt panelen till radio/navi osv.
av Favazza
#1197563
För att detta ska fungera måste man ha internet i bilen då?
Alltså separat SIM-kort eller delat internet med mobilen?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1197599
Psyko skrev:
Ilduce77 skrev:Ja, det låter ju intressant.

Ibland får jag upp att vägen är avstängd via tmc och oftast stämmer det, men i helgen stod det att rv21 var helt avstängd pga av olycka, men just det avsnittet väg var inte avstängd i verkligheten.. Kanske var en fördröjning..

Hur vet man om man har sensus connect? Jag har en xc60 my16 och navigator..

Och hur mycket kostar denna mjukvara?
Om du har en jordglobssymbol/knapp runt panelen till radio/navi osv.
Ja, det har jag.. :)

Då återstår bara kostnaden.. :)
av danielh1025
#1197602
Jag undrar vad som händer om internetuppkopplingen blir otillgänglig. Som t.ex. vid utlandsresor.. slår den då över till TMC eller blir man helt utan trafikinformation? TMC var väldigt behändigt i Tyskland sist jag körde där.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1197611
danielh1025 skrev:Jag undrar vad som händer om internetuppkopplingen blir otillgänglig. Som t.ex. vid utlandsresor.. slår den då över till TMC eller blir man helt utan trafikinformation? TMC var väldigt behändigt i Tyskland sist jag körde där.
Uppkopplingen har du väl även utomlands? Jag har samma taxa i åtminstone alla EU-länder.
Däremot slog jag (vid senaste resan) av all anslutning i Andorra och Schweiz.
av danielh1025
#1197617
fjohan82 skrev: Uppkopplingen har du väl även utomlands? Jag har samma taxa i åtminstone alla EU-länder.
Däremot slog jag (vid senaste resan) av all anslutning i Andorra och Schweiz.
Nix, har ett gratisabonnemang från telia på 20Gb/mån som man får om man har tv+mobil från dom. Detta fungerar inte i EU - sen är det ju som du säger inte alla land som är med i EU så det vore fördelaktigt om man kan dra nytta av TMC också :-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Fjållträsk

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]