Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1272598
Dags att sälja bilen, det hade då jag gjort. Blir dyrt i längden det där.

4mån ger jag den

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

#1289937
2018-12-31 klockan 17:00, 7 timmar från det nya året, gick kompressor nummer 5 sönder. Den höll inte riktigt i 3 månader.
Efter förra kompressorhaveriet kontaktade jag Volvo och frågade om de vill undersöka bilen för att ta reda på vad i deras konstruktion som medför att en bil äter upp kompressorer med denna imponerande fart. Iskallt från deras sida, precis som väntat. Ska bli intressant att se om det den här gången går att övertyga någon om att detta inte är normalt.
av least
#1289960
Att VCC är ointresserade av din bil, är för att det är endast en bil. Företaget är endast intresserade av fel som drabbar hela flottan av en viss modell eller bilar med en viss komponent.

Rimligen har just din bil ett fel på någon av kabelstammarna, som leder till isolationsfel i den nya kompressorn.

Känns osmart att verkstaden byter kompressor efter kompressor, när felets orsak inte finns i den fabriksnya komponenten.
Det är som att ersätta en brunnen säkring med en bit ståltråd: "Den bränner ju säkringar på löpande band!".
av Opa14
#1290252
Är inne på 3:e kompressor bytet på min, DOCK... denna gång initierat av Bilia själva.
Bilen var inne på service då dom fick upp i sitt system en Volvo kampanj som innebär utbyte av alla kompressorer oavsett felkod eller inte. Kampanjen började nu efter årsskiftet.
Så trots att jag inte sett nåt fel så ska den alltså bytas omgående på initiativ av Volvo.
Vet inte hur man ska tolka det men verkar ju vara tillräckligt många som har problem då... och om ni gör service nu så bör ju den kampanjen komma upp...
Användarvisningsbild
av Derank
#1290341
least skrev:Att VCC är ointresserade av din bil, är för att det är endast en bil. Företaget är endast intresserade av fel som drabbar hela flottan av en viss modell eller bilar med en viss komponent.

Rimligen har just din bil ett fel på någon av kabelstammarna, som leder till isolationsfel i den nya kompressorn.

Känns osmart att verkstaden byter kompressor efter kompressor, när felets orsak inte finns i den fabriksnya komponenten.
Det är som att ersätta en brunnen säkring med en bit ståltråd: "Den bränner ju säkringar på löpande band!".
Tycker det verkar vara ett vanligt fel med tanke på hur få v60 d6or det sålts

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

#1291344
Opa14 skrev: fre 04 jan 2019, 14:50 Är inne på 3:e kompressor bytet på min, DOCK... denna gång initierat av Bilia själva.
Bilen var inne på service då dom fick upp i sitt system en Volvo kampanj som innebär utbyte av alla kompressorer oavsett felkod eller inte. Kampanjen började nu efter årsskiftet.
Så trots att jag inte sett nåt fel så ska den alltså bytas omgående på initiativ av Volvo.
Vet inte hur man ska tolka det men verkar ju vara tillräckligt många som har problem då... och om ni gör service nu så bör ju den kampanjen komma upp...

Vilken volvo verkstad har du?
Tänkte ringa och dubbelkolla med dom eftersom larmet har kommit i min bil.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom