Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Så här är det. Det som är otänkbart för den ena är konstigt för den andra. Så fungerar det i livet runt oss.
Det är väl bara för trådskaparen att själv bedöma hur den vill göra.
Så här är det, att köpa bil är nog den sämsta investeringen många av oss kommer göra genom livet. Spelar ingen roll hur du vrider och vänder på det, det är ett dålig köp.

Absolut sämst är det för den första ägaren, det är då värdeminskningen är som mest. Varför vill man då inte minska förlusten? Om du tappar eller hittar en 20 lapp tror jag nog alla tar upp den, men när man ska köpa bil så ska man skita i att man tappar lite 20 lappar här och var?

Att få bort lösa tillbehör från lånet minskar månadskostnaden och du betalar mindre i ränta, du sparar pengar!
Jag köper bilar för att jag har råd och jag gillar att lägga pengar på bla bilar. Skulle jag hålla på att tänka hur mycket den sjunker i värde och vad jag ska ha för utrustning för att lätt kunna sälja den senare osv osv osv skulle jag aldrig köpa en bil, det dödar ju det roliga, se pengarna som bortblåsta, det gör jag och skiter fullständigt i om jag får 100k el 10k när jag ska köpa nytt nästa gång.

Och 20k på ett par däck gör ju varken till el från, det är 1 varmkorv med bröd i veckan.

Men visst, en del kan ju byta försäkring för att spara 50sek i månaden så varför inte, på 100år blir det ju ochså pengar.
Lobocut skrev:Om du lägger allt kontant så spelar det ingen roll, men om du tar på kredit så ska du försöka få köpa vinterdäcken separat.
Finns ingen anledning att det ska vara inbakat i lånet och betala ränta för det.
Om du tänker på mig så la jag hälften kontant , så 4900:- för vinterhjul gör varken till eller från , den här bilen är betald om 3 år om jag har den så länge.

Nu kan vi försöka hålla oss till ämnet.
Derank skrev:Jag köper bilar för att jag har råd och jag gillar att lägga pengar på bla bilar. Skulle jag hålla på att tänka hur mycket den sjunker i värde och vad jag ska ha för utrustning för att lätt kunna sälja den senare osv osv osv skulle jag aldrig köpa en bil, det dödar ju det roliga, se pengarna som bortblåsta, det gör jag och skiter fullständigt i om jag får 100k el 10k när jag ska köpa nytt nästa gång.

Och 20k på ett par däck gör ju varken till el från, det är 1 varmkorv med bröd i veckan.

Men visst, en del kan ju byta försäkring för att spara 50sek i månaden så varför inte, på 100år blir det ju ochså pengar.
Men om du tappar en 50 lapp varje månad och du märker det så tar du upp den. Men du vill inte spara 50kr i månaden om du kan. Logik?

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]