Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pellemando
#1350856
Har strul med aktivera VOC, det löpte ut 31/1-19. Då bilen inte användes mycket struntade jag, lite dumsnålt, att förlänga VOC abonnemanget. Nu har jag gjort det, fått PIN men när jag knappar in den får jaga bara felaktig PIN. Ringt och fått en ny PIN.

En säljare menar på att VOC har somnat djupt och att man måste köra nån mjukvaru uppdatering för att väcka till liv. Det vill dom ha 700kr för... Nån som vet om det stämmer eller om man kan få igång det själv
Användarvisningsbild
av MartinS
#1350865
Först skall du aktivera VOC med aktiveringskod (9 siffror) du får från volvoåterförsäljaren, sedan när den är aktiverad så skall du få en ny pinkod av volvoåterförsäljaren så du kan para ihop telefonen med bilen. Innan detta måste du ha köpt en förlängning av ditt VOC abonnemang.
av pellemando
#1350876
MartinS skrev: tor 28 nov 2019, 07:18 Först skall du aktivera VOC med aktiveringskod (9 siffror) du får från volvoåterförsäljaren, sedan när den är aktiverad så skall du få en ny pinkod av volvoåterförsäljaren så du kan para ihop telefonen med bilen. Innan detta måste du ha köpt en förlängning av ditt VOC abonnemang.
Tack!! Jag har bara fått en PIN på 4 siffror! Ska snacka med dom idag
Användarvisningsbild
av MartinS
#1350909
Så funkade det för mig när tiden hade gått ut iallafall. Lycka till!
av pellemando
#1352196
MartinS skrev: tor 28 nov 2019, 12:38 Så funkade det för mig när tiden hade gått ut iallafall. Lycka till!
Fick tummen ur idag och ringde in till teknikern, fick kod på 10 siffror och det funkade direkt! Och kostade inget. Tusen tack för tipset.
Fattar inte vad den andra ÅF skulle ha 700 för
Användarvisningsbild
av MartinS
#1352210
Kul att det löste sig!
Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]

Enda man behöver vara försiktig med &aum[…]