Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
#1192174
Turbodanne skrev:Vem ska betala verkstaden för deras tid då? Eller vissa kanske tror att dom som jobbar där inte tar ut någon lön? Eller att Volvo tar betalt för sina system?

Vet ni hur många det kommer in på en dag som "bara" vill ha hjälp i 10 minuter gratis?
Jag tycker att Volvo ska ersätta den typen av ärende. Eller varför inte, som en liten servicegrej, slopa den kostnaden när kunden i fråga binder upp sig att serva bilen på den verkstaden kommande tre åren?

Tro mig, jag vet mycket väl hur det fungerar. Är servicetekniker inom annat område själv och debiterar för min tid även gånger där jag egentligen tycker jag skulle skippat. Ibland låter jag bli debitering för delar av jobbet för att jag anser att det faller inom god service.
av Daniel73
#1192187
Är det inte enklare att ringa voc kundtjänst?
Användarvisningsbild
av Derank
#1192188
batmac skrev:
Turbodanne skrev:Vem ska betala verkstaden för deras tid då? Eller vissa kanske tror att dom som jobbar där inte tar ut någon lön? Eller att Volvo tar betalt för sina system?

Vet ni hur många det kommer in på en dag som "bara" vill ha hjälp i 10 minuter gratis?
Jag tycker att Volvo ska ersätta den typen av ärende. Eller varför inte, som en liten servicegrej, slopa den kostnaden när kunden i fråga binder upp sig att serva bilen på den verkstaden kommande tre åren?

Tro mig, jag vet mycket väl hur det fungerar. Är servicetekniker inom annat område själv och debiterar för min tid även gånger där jag egentligen tycker jag skulle skippat. Ibland låter jag bli debitering för delar av jobbet för att jag anser att det faller inom god service.
Hade du haft ett eget företag Så skulle du förstå att man inte kan göra en massa jobb gratis. Då går man snabbt i kk
Användarvisningsbild
av Derank
#1192189
Daniel73 skrev:Är det inte enklare att ringa voc kundtjänst?
Du ska kontakta åf.

article=e3bd1163b289d5d3c0a8015152488792
av mikebike
#1192197
Derank skrev:
batmac skrev:
Turbodanne skrev:Vem ska betala verkstaden för deras tid då? Eller vissa kanske tror att dom som jobbar där inte tar ut någon lön? Eller att Volvo tar betalt för sina system?

Vet ni hur många det kommer in på en dag som "bara" vill ha hjälp i 10 minuter gratis?
Jag tycker att Volvo ska ersätta den typen av ärende. Eller varför inte, som en liten servicegrej, slopa den kostnaden när kunden i fråga binder upp sig att serva bilen på den verkstaden kommande tre åren?

Tro mig, jag vet mycket väl hur det fungerar. Är servicetekniker inom annat område själv och debiterar för min tid även gånger där jag egentligen tycker jag skulle skippat. Ibland låter jag bli debitering för delar av jobbet för att jag anser att det faller inom god service.
Hade du haft ett eget företag Så skulle du förstå att man inte kan göra en massa jobb gratis. Då går man snabbt i kk
Jag har haft eget företag i över 30 och har gjort en hel del smågrejer gratis. Det kallas Goodwill.
Användarvisningsbild
av Derank
#1192223
Mmmmmmm. Men du är inte volvp
Användarvisningsbild
av Eldberg
#1192228
Jag är fullt beredd att betala för den här tjänsten. Jag begär inte att nån ska arbeta gratis. Men jag blev uppriktigt chockad av priset. Fem minuters arbete för 600 spänn, det är en timlön på 7200 kr. Denna käftsmäll stod i bjärt kontrast till den välkomnande och vänliga andan i Volvos informationsmaterial. Men jag är väl fel sorts kund, kantänka.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1192232
För att tjäna 7200kr/timme skall det stå 19 personer efter dig i kön.. Var det sådan rusning?
av Turbodanne
#1192254
Eldberg skrev:Jag är fullt beredd att betala för den här tjänsten. Jag begär inte att nån ska arbeta gratis. Men jag blev uppriktigt chockad av priset. Fem minuters arbete för 600 spänn, det är en timlön på 7200 kr. Denna käftsmäll stod i bjärt kontrast till den välkomnande och vänliga andan i Volvos informationsmaterial. Men jag är väl fel sorts kund, kantänka.
Och Volvo tar inte betalt av verkstäder för att dom ska ha tillgång till detta? Snälla , tänk efter lite.
av daner295
#1192307
Tycker också denna avgift är förbannat snålt av Volvo. Tar 5 minuter på verkstaden, de behöver inte ens bilen. Jag betalar ju ändå en månadsavgift för VoC-abonnemanget som de bör kunna tjäna in dessa 5 minuters arbete på?
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]