Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1188582
EbbevonVolvo skrev:
MångaVOLVO skrev:Går det mjukare med 19 tums? Hade du större på V60 n då?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
V60 har 235/45R17"
XC60 har 235/65R17"
Med andra ord, en helt annan profil, vilket gör att diametern skiljer en hel del, 9,4 cm för att vara exakt. XC60 har helt enkelt mycket större hjul.
Går man då upp till 19" på XC 60 så blir det 235/55R19" för att få samma rullomkrets.
Profilen på dessa gör att det blir mer "svikt" i däcken och går då mjukare.

Vet inte om jag tolkade din fråga rätt, men hoppas du förstår vad jag menar. På denna sida kan man jämföra och räkna ut vad som händer vid olika däck.: http://www.rullomkrets.se/
Jotackdet är klart som korvspad Bild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
#1188912
Hej EbbevonVolvo
Intressant tråd. Jag är ev. också inne på samma bil men med R-Design. (har idag en V60 T5 R-Design MY15)
Vet du om det fanns några T5 R-Design kvar? Gick det att lägga till något extra? När var deadline att beställa för dig?
#1188934
Suunto skrev:Hej EbbevonVolvo
Intressant tråd. Jag är ev. också inne på samma bil men med R-Design. (har idag en V60 T5 R-Design MY15)
Vet du om det fanns några T5 R-Design kvar? Gick det att lägga till något extra? När var deadline att beställa för dig?
Jag var inte intresserad av vare sig diesel eller R-design, så jag vet inget om dessa modeller. Bilia hade en hel hög med förbeställda bilar. När det gällde bensinare så var det T5 med automat som säljaren visade mig. Dom hade mindre än 10 bilar som redan hade passerat ändringsdatum. Det som fanns var bilar med samma utrustning, men ett par olika färger att välja på. Nu var det en Savile gråmet. som jag ville han. Tur för mig. Sedan hade jag inte kryssat i så mycket i utrustning, men lite får man offra.
Med andra ord INGET gick att lägga till från fabrik. Det var för ungefär tre veckor sedan som jag gjorde beställningen. Om Bilia har några kvar nu vet jag inte. Annars får du ringa runt till "alla" Volvohandlare och höra om dom har några beställda bilar. Dock tror jag att det är försent att ändra något på dessa beställda bilar. Sista ändringsdatumet på min bil var i mitten på April. :-O)
Hoppas du hittar något som passar. Annars är det kanske inte meningen att du ska byta nu?
#1189385
Suunto skrev:Tack för info! Det ända som jag önskar extra är Keyless, men det kanske man får offra då på en R-Design.
Väntar svar från säljare. Vi får se :D
Har du fått svar från någon säljare?
#1190678
Suunto skrev:UPDATE
Blir ingen ny bil nu. Det finns inga XC60 T5 kvar.
Så nu får man vänta på "nya" V60 :) Den som väntar på något gott.....
Kollat på andra håll, eller är denna information från Volvo centralt?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Jag har svårt att hålla med om att en […]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]