Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1189973
CabBO skrev:
Lobocut skrev:Detta gör mig förbannad, vad är det för jävla pajas återförsäljare?
Note to self, handla eller serva aldrig bilen på Nybergs.
Känner du dig lurad?
Vad är det du har missat i tråden? Är den kunden som ska veta mer om vad som behöver göras?
Användarvisningsbild
av CabBO
#1190020
Lobocut skrev:
CabBO skrev:
Lobocut skrev:Detta gör mig förbannad, vad är det för jävla pajas återförsäljare?
Note to self, handla eller serva aldrig bilen på Nybergs.
Känner du dig lurad?
Vad är det du har missat i tråden? Är den kunden som ska veta mer om vad som behöver göras?
Nej, men jag såg inget inlägg från dig innan och tänkte att du kanske var en som fått betala dyrt för detta i tidigare skede hos Nybergs.
Så tänkte jag.
Användarvisningsbild
av C.W.
#1190071
nån som bytt batteriet (det lilla) och kan visa med bilder hur man gör?
för framtida bruk (bra att veta)
#1232914
fortfarande ingen som har artnr på modulen så ska jag nog sno ihop ett dussin och kränga, kan ju iofs höra med skroten,
#1332238
Förlåt att jag kapar denna tråd..
det finns en hel del trådar om just on call service required.
Har precis köpt en C70. En 06:a med samma felkod.
Är det samma system i alla Volvobilar oavsett årsmodell?
Undrar om det kan vara batteriproblem här oxå.
Tacksam på svar
#1332302
Bra info, tack! Skönt att det löste sig!
av Catan90
#1445849
Bellator1 skrev:Hej igen! Nu är problemet löst. HÖR OCH HÄPNA!!

Nu har jag gått till botten med detta problem. Jag ville inte tro att jag skulle behöva byta hela enheten för en kostnad av totalt 14000 kr för enhet + arbete. Inte när alla funktioner på VOC fungerar korrekt. (det enda jag kan tänka mig som är fel, och som många andra säger här är att det är reservbatteriet i VOC som snart är slut), vilket jag kan köpa.

Så jag ringde Volvo i Göteborg för att luska fram mer information och att försöka få tag på någon mer teknisk kunnig gällande VOC. Jag litade inte på vad felsökningen gett för svar hos Nybergs. Volvo i Gbg kunde inte slussa vidare mig till någon tekniskt kunnig där, utan hänvisade mig återigen till Nybergs bil i Jönköping. Kundtjänsten i Göteborg tyckte att det verkade knasigt att jag skulle behöva byta hela enheten.

Återigen kontaktade jag Nybergs och fick då prata med en kille som har lite mer kunskap om VOC. Denne kollade genom diagnostiken/historiken om min bil på sin dator. Det han först kommer fram till är att hela enheten mycket riktigt måste bytas. Jag nämner då att jag sökt runt på google och skrivit inlägget här på jagrullar.se och nämner att folk haft samma problem med samma bilmodell och årgång, men att man då ENDAST bytt reservbatteriet.

Jag påtalar detta till teknikern och han säger att det inte går att byta reservbatteriet. Nu börjar teknikern tvivla på om det är han eller jag som har rätt i detta. Jag ger mig inte och frågar om han kan kolla runt på verkstan en extra gång och ber han fråga någon annan. Detta gör teknikern och efter ca en timme återkommer han per telefon och säger: "Jadu, det verkar visst som att det går att byta reservbatteriet... det kostar ca 2400 kr med arbete, så vi får nog boka in en ny tid du kan komma in med bilen."

Ja sa jag! Det är ju det jag påstått hela tiden... :shock: det är skillnad på att betala 2400 kr än 14000 kr sa jag lite halvirriterat.

Slutligen har bilen varit inne på verkstaden och nu är batteriet bytt. Teknikern uppger att spänningen låg på 9% och då varnar "Volvo on call service erfordras" konstant varje gång man startar bilen. Nu är meddelandet borta och allt är i sin ordning.

Hade känt mig en aning lurad om jag hade bytt hela enheten må jag säga. Mitt tips är: är teknikern osäker på vad felet kan vara, så utgå att dom alltid försöker byta hela skiten, tänk istället att det kan vara något mindre fel som faktiskt går att laga och be dom göra en noggrannare kontroll och att dom kollar med folk som kan systemet! Sen kanske vissa tekniker har mer kunskap än andra...

Men nu är det ur världen! Jag får tacka för alla inlägg här! Ni har varit till stor hjälp 8) 8)
Skulle aldrig besöka den där verkstaden iallafall bytte min batteri till VOC för 800 kr dom pröjsar tvär mycket. Fick även pris förslag på byta styrenheten som låg på 8500 kr inte fan kostade den 14k. Bilia i göteborg bästa verkstaden

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]