Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1532978
FredericB skrev:Nu har jag fått ur batteriet med volvo artnr 31350776 från min XC70 MY16. Beställde på Bilia men det var tillverkat maj 2018. 2a leverans var från juni 2018 så jag frågade om de kunde prissänka pga ”kort datum” men det gick ju inte så nu har jag gett upp att få färskt batteri där.

Batteriet är av militärkvalitet tillverkat av Tadirian i Israel. Hittade närmaste butik i Finland och väntar nu med spänning. Beställde 3000milaservice till slutet av Februari och dom lovade mig släcka felkoden gratis om jag lyckats byta batteriet. Fick betala 59,00 € + 10,90 € frakt, total 69,90 €

https://www.batteributik.se/product/612 ... batteri-4v
Nån som har en aning om det är likadant batteri i en 2013?
Hade varit väldigt smidigt Bild
#1545296
OPS, innan ni bestämmer er för att byta batteri. Mät upp det först, det är nämligen så att batteriövervakaren i VOC är inte en batteriövervakare, utan en enkel timer. Jag bytte på min XC60 men det var helt onödigt när jag insåg vad den så kallade batteriåterställaren gör. Det är nämligen bara ett räkneverk. Mät först,återställ aldrig om batteriet verkligen är dåligt, då ska man givetvis byta.
#1545339
Hej, Timern i det här fallet är en räknare som visar procent från 100% ned till 0%. VOC sätter en felkod när räknaren når 30% för att bli permanent satt under 30%. Fast det är inte antal procent kvar i batteriet. Jag mätte upp mitt batteri då jag vart nyfiken på denna räknare. Den verkliga förlusten i batteriet var försumbar, återinstallerade det gamla batteriet och nollade räknaren igen. Det har fungerat sedan dess utan problem. Jag skrev tidigare att man inte ska återmontera om batteriet verkligen är dåligt. Bilen i fråga är en 2012 på 7000 mil.
#1554467
Är det någon som har hittat ett "alternativt" batteri till 30782872?

2000:- ville den bilia ha som jag ringde till, och dom ville knappt sälja mig batteriet, helst skulle dom göra bytet för den nätta summan av 2500:- till....
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatio[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]