Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1167735
Jag har ett annat problem på min xc60, som även min kompis har på sin.. (jag vet dock inte om jag har det kvar efter senaste uppdateringen. Ingen som klagat sedan dess..)

Det är när man pratar i telefon via bilens blåtand och sen lägger i backen. Då börjar den personen man pratar med höra sig själv som ett eko.

Det händer varje gång man gör det och min kompis har manuell och jag har automat, så det har inte med det att göra.

Jag har backkamera och det har inte han. Det skulle kanske kunna ha något att göra med att parkeringssensorerna går in, för de går ju också över stereon högtalare.

Fler som märkt det? Annars får ni ut och testa.. :)
Användarvisningsbild
av mikeman
#1167790
Ilduce77 skrev:Jag har ett annat problem på min xc60, som även min kompis har på sin.. (jag vet dock inte om jag har det kvar efter senaste uppdateringen. Ingen som klagat sedan dess..)

Det är när man pratar i telefon via bilens blåtand och sen lägger i backen. Då börjar den personen man pratar med höra sig själv som ett eko.

Det händer varje gång man gör det och min kompis har manuell och jag har automat, så det har inte med det att göra.

Jag har backkamera och det har inte han. Det skulle kanske kunna ha något att göra med att parkeringssensorerna går in, för de går ju också över stereon högtalare.

Fler som märkt det? Annars får ni ut och testa.. :)
Hahaha det låter nästan osannolikt! :) Jag tror att det är för att man inte ska backa och snacka samtidigt... Låter komplicerat :D

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av Melmac
#1169192
Har samma problem. Efter att jag bytte telefon från en Xperia Z2 till en Xperia XZ så blev det bättre ett teg men nu är det tillbaka igen. Tyvärr vet man ju inte om det är stereon, Android, BT-mjukvaran eller Spotify i sig som strular!

Får en känsla av att det är buffring av ljudet i telefonen innan det skickas över via BT.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1169204
Melmac skrev:Har samma problem. Efter att jag bytte telefon från en Xperia Z2 till en Xperia XZ så blev det bättre ett teg men nu är det tillbaka igen. Tyvärr vet man ju inte om det är stereon, Android, BT-mjukvaran eller Spotify i sig som strular!

Får en känsla av att det är buffring av ljudet i telefonen innan det skickas över via BT.
Ja, jag tror inte heller att det ligger i Spotify. Jag hade samma när jag lyssnade på podcast..

Buffring i telefonen eller att den, som skrevs tidigare, att den går ner i för djupt viloläge..
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1169206
Min, dock V60, har bara strulat någon enstaka gång, dvs att Spotify hackar. Vid ett tillfälle "självläkte" det och vid ett tillfälle fick jag slå av/på BT i telefonen, vilket hjälpte. Vid dessa tillfällen var det dålig mottagning på 4G.
Lågt ljud har bara hänt två gånger, en gång till en fast lina och en gång till en mobil av okänt märke. Då var mottagningen helt okej.
Frånsett detta inga problem alls på 2 månader/840 mil. Vet inte om det hjälper att jag har telefonen (HTC) i en aktiv hållare som laddar den samtidigt...
av pellz0r
#1169224
Inte första gången det här problemet nämns här i forumet. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&t=116846

Detta händer i min V60 också, testat med otaliga mobiltelefoner, olika androidversioner, och olika appar för att spela upp musik. Efter drygt en halvtimme så börjar ljudet hacka. Jag löser det genom att pausa musiken i 3-5 sekunder sen fungerar det bra igen i ytterligare en halvtimme.

Finner det väldigt osannolikt att det har något med viloläge på telefonen att göra, då jag aldrig märkt skillnad om jag tvingat telefonen att vara igång med laddning och t.ex. Google Maps eller Waze igång.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1169264
XC90_Executive skrev:Har testat iPhone 6, 6 Plus och 7 Plus i V60 MY16 och ingen hackar det minsta.
Min iphone har inte heller hackat. Inte heller min oneplus 3, men min HTC m8 gjorde det..

Har dock uppdaterat stereon ungefär samtidigt som jag bytte från HTC, så jag vet inte vilket som var lösningen..
av ibelal88
#1210095
Hej

jag har liknande problem och det är att ljudet hänger inte med. när man se på youtube så hänger de inte med. när man lyssnar på musik så när man byter låt så tar de för många sekunder att låt texten ändras på displayen i bilen. så har de aldrig varit på andra volvo.
enligt bilia så är de en produktegenskap? va tror ni? har nån gått vidare eller gjort något mer?

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]