Köpråd Volvo XC60 Classic
Postat: fre 07 apr 2017, 18:24
Hej!
Jag har fått offert på en Volvo XC60 Classic
* R-Design, vit, manuell, D4
* sportchassi, aluhjul Ixion 18"
* klimatpaket, lastpaket, fast drag
* vinterhjul 17"
* inte AWD/framhjulsdriven
+ en lång harang av en massa andra grejer
Pris 408.000 kr
-> Jag tycker priset verkar rätt bra, eller?
-> Så undrar jag om det är något som låter fel i listan
eller som jag missat?
-> Är tex "inte AWD" bra - det spar ju soppa och kraft
som försvinner i 4-hjulstransmissionen och jag tänker
inte ägna mig åt några terrängkörningsexperiment -
men borde man ha AWD ändå?
-> Jag borde kanske fråga om 19 tum vanliga hjul och 18
tum vinterhjul och Polestar optimering - det senare båda
måste ju gå i vart fall?
Till saken hör att jag är 56,5 åt, aldrig haft bil, tog körkort
20161019 och inte kört en meter sedan dess. Jag har iofs
övningskört och tagit körkort i ganska krävande trafik-
miljöer (Göteborg resp. Kristianstad) men känner mig
obenägen köpa någon lagerbil i en sådan miljö och sedan
köra hem den utan har fått denna offert i synnerligen tra-
fiklugna Simrishamn i sydöstra Skåne där jag kan ha bilen
och öva mig tills jag blir mera van och tex kan våga mig på
köra till Göteborg. Så det är allt värt en del extra för mig
kunna köpa bilen där. (Jag bor i både Göteborg och Simris-
hamn.)
MVH OskarO
PS. Förväntas man pruta på en sådan offert och hur myc-
ket i så fall?
PS2. Bilen är inte lagerbil utan beställningsvara så att
säga och jag ser nu progressivt servo saknas vilket väl är
olyckligt så jag får fråga om det går få också men det gör
det kanske inte eftersom det väl rör sig om mer-eller-mindre
redan byggda bilar - de sista XC60 Classic.
Jag har fått offert på en Volvo XC60 Classic
* R-Design, vit, manuell, D4
* sportchassi, aluhjul Ixion 18"
* klimatpaket, lastpaket, fast drag
* vinterhjul 17"
* inte AWD/framhjulsdriven
+ en lång harang av en massa andra grejer
Pris 408.000 kr
-> Jag tycker priset verkar rätt bra, eller?
-> Så undrar jag om det är något som låter fel i listan
eller som jag missat?
-> Är tex "inte AWD" bra - det spar ju soppa och kraft
som försvinner i 4-hjulstransmissionen och jag tänker
inte ägna mig åt några terrängkörningsexperiment -
men borde man ha AWD ändå?
-> Jag borde kanske fråga om 19 tum vanliga hjul och 18
tum vinterhjul och Polestar optimering - det senare båda
måste ju gå i vart fall?
Till saken hör att jag är 56,5 åt, aldrig haft bil, tog körkort
20161019 och inte kört en meter sedan dess. Jag har iofs
övningskört och tagit körkort i ganska krävande trafik-
miljöer (Göteborg resp. Kristianstad) men känner mig
obenägen köpa någon lagerbil i en sådan miljö och sedan
köra hem den utan har fått denna offert i synnerligen tra-
fiklugna Simrishamn i sydöstra Skåne där jag kan ha bilen
och öva mig tills jag blir mera van och tex kan våga mig på
köra till Göteborg. Så det är allt värt en del extra för mig
kunna köpa bilen där. (Jag bor i både Göteborg och Simris-
hamn.)
MVH OskarO
PS. Förväntas man pruta på en sådan offert och hur myc-
ket i så fall?
PS2. Bilen är inte lagerbil utan beställningsvara så att
säga och jag ser nu progressivt servo saknas vilket väl är
olyckligt så jag får fråga om det går få också men det gör
det kanske inte eftersom det väl rör sig om mer-eller-mindre
redan byggda bilar - de sista XC60 Classic.