Sida 1 av 2
Kan inte beställa XC60 Gen-I
Postat: mån 27 mar 2017, 21:16
av snowi
Tjena!
Har sedan länge planerat att beställa en XC60 Generation I .
Men när är eller var sista beställningsvecka?
Har i stort sett totalutrustat en XC60 med allt som går och skickat in offert efter offert till bilhandlare
utan att ha fått svar på över 1 vecka.
Var i kontakt med Volvobil i Torslanda där killen sa att dom bara säljer lagerbilar just nu men att dom kan ordna
tillval i efterhand enl pris och överenskommelse?
Känns inte så seriöst.. jag menar, man kan ju fortfarande bygga och skicka in bilar på hemsidan.
Blir det ett nej så verkar det som om familjen börjar snegla mer på Audi och BMW framöver..
Re: Kan inte beställa XC60 Gen-I
Postat: mån 27 mar 2017, 22:29
av Derank
säljaren bör väl veta om det orderböckerna är stängda el ej. Är de stängda är det ju inte mycket att göra, men det lär väl finnas en lagerbil som passar dig ochså, kanske. De är ju några hundra förbeställda runt om i landet så nån borde du väl kunna hitta såvida du inte hade tänkt dig en bensinare.
Re: Kan inte beställa XC60 Gen-I
Postat: mån 27 mar 2017, 22:32
av Perra83
Tar inte mer än några sekundar att ringa en säljare.
Annars kan jag tänka mig att en Audi RS4 är rätt trevlig.
Re: Kan inte beställa XC60 Gen-I
Postat: mån 27 mar 2017, 22:42
av fjohan82
Re: Kan inte beställa XC60 Gen-I
Postat: tis 28 mar 2017, 21:54
av mattiasv60
snowi skrev:
....skickat in offert efter offert till bilhandlare...
...Var i kontakt med Volvobil i Torslanda....
Är du Volvoanställd ? Volvobil i Torslanda är väl bara för Volvoanställda? Dom kan ha andra "regler" än övriga återförsäljare av olika anledningar.
Men som tidigare nämnts - ring någon/några av dem du skicka förfrågan till och hör hur läget är. Tar inte lång tid. Dessutom visar ju du att du är seriös med din förfrågan.
/M
Re: Kan inte beställa XC60 Gen-I
Postat: ons 29 mar 2017, 20:31
av snowi
mattiasv60 skrev:snowi skrev:
....skickat in offert efter offert till bilhandlare...
...Var i kontakt med Volvobil i Torslanda....
Är du Volvoanställd ? Volvobil i Torslanda är väl bara för Volvoanställda? Dom kan ha andra "regler" än övriga återförsäljare av olika anledningar.
Men som tidigare nämnts - ring någon/några av dem du skicka förfrågan till och hör hur läget är. Tar inte lång tid. Dessutom visar ju du att du är seriös med din förfrågan.
/M
Japp var inne på Volvobil idag (är Volvo-anställd)
Dom hade bara alternativa lagerbilar, möjligheten jag kunde få var att ändra färg och lägga till lite tillbehör.. väldigt besviken.
Att ändra klädsel var ett stort Nej vilket förstörde det mesta då jag verkligen ville ha Inscriptionpaket på bilen.
Var även inne på BraBil samt Bilia om deras lagerbilar och samma sak var det där, färg och lite tillbehör går att ordna men inget byte av klädsel/stolar och dyl.
Som det ser ut nu så blir det ingen XC60 alls tyvärr, om man inte kan förhandla till det yttersta.
BraBil har bokade XC60 fram tom sista produktionsdagen för XC60, tycker därför det är lite skumt att man INTE får speca om klädseln tex..det är ju ändå ganska långt kvar!
Re: Kan inte beställa XC60 Gen-I
Postat: ons 29 mar 2017, 21:11
av lobbysleeper
Saker (tillval) börjar ta slut också.
Jag fick nej på panoramatak häromdagen för det är "slut".
Så därav kanske anledning till att de stryper ändringar
Re: Kan inte beställa XC60 Gen-I
Postat: tor 30 mar 2017, 21:49
av wenne87
Hej, mmen det är väl inte slut för redan lagda ordrar? Tänker på panorama...?
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Re: Kan inte beställa XC60 Gen-I
Postat: tor 30 mar 2017, 22:58
av Daniel73
Som med BLIS på V70.
Rätt som det är så är det slutsålt.
Re: Kan inte beställa XC60 Gen-I
Postat: tor 30 mar 2017, 23:03
av Perra83
Classic har funnits ett tag. Att lägga en order så här sent bör man undvika om man vill kunna få allt.