Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bridgeman58
Hallå där!

Har beställt en XC60 Classic Summum med allt lullull förutom Premium Sound Systemet som ska levereras första veckan i Juni. Jag har fram till sista mars att göra ändringar. Börjar nu funderar på om jag valt fel ljudsystem ska jag ändra till Premium ljudet? Vad är fördelen? Vad gäller xtra kostnaden så är inte det några problem. Är i valet o kvalet.. ??:-/
av knappen11
Bridgeman58 skrev:Hallå där!

Har beställt en XC60 Classic Summum med allt lullull förutom Premium Sound Systemet som ska levereras första veckan i Juni. Jag har fram till sista mars att göra ändringar. Börjar nu funderar på om jag valt fel ljudsystem ska jag ändra till Premium ljudet? Vad är fördelen? Vad gäller xtra kostnaden så är inte det några problem. Är i valet o kvalet.. ??:-/

Jag har premium sound. Tänkte det är ju bra med bra musik i bilen, och det är det ju. Men den fungerar bäst när jag står stilla med motorns avstängd. Du får fortfarande leva med bakgrundsbuller, och för att inte höra det måste du kräma på rätt duktigt volym, och då känns det bara onödigt.

- Min åsikt.
Användarvisningsbild
av fjohan82
knappen11 skrev:

Jag har premium sound. Tänkte det är ju bra med bra musik i bilen, och det är det ju. Men den fungerar bäst när jag står stilla med motorns avstängd. Du får fortfarande leva med bakgrundsbuller, och för att inte höra det måste du kräma på rätt duktigt volym, och då känns det bara onödigt.

- Min åsikt.
Ett alternativ är att ändra så du får mer koncentrerat ljud på förarplatsen, då hör man ännu mindre av omgivningen... :roll:
På min V60 finns 3 olika val av hur ljudet ska speglas (förmodligen samma på XC60), har dock inte läst på så mkt mer om det...
av ansjo
I mitt tycke värt varenda öre då standardstereon inte är världens bästa. Att sedan premiumsound heller inte har superljud är en annan femma... :roll:
av JHg

Jag valde till det. Tycker det låter bra! Men glöm inte den extra subwoofern också då...
av KrilleW
Min åsikt är att Premium sound är skräp och inte värt pengarna det kostar. 5000kr inkl. Sub hade varit skäligt.

Åk och provlyssna och bilda en egen uppfattning är mitt råd.
av Göte
Hur kan man säga att det är skräp, är sjukt nöjd och alla som provlyssnat mitt premium sound med sub tycker det låter skitbra. Skulle aldrig köpa en så dyr bil och snåla på stereon, och just premium sound med sub är det som överaskat mig mest av allt. Riktigt sjysst bio ljud också när grabben har iPad inkopplad på långresor.

Ta med en bra cd med sjysst inspelning eller koppla mobil med Spotify via kabel och streama högsta kvalitet när du provlyssnar. En klassiker som Dire straits money for nothing låter mycket bra tex. Sub är ett måste tycker jag också.
av troubleshooter
Har kört premium sound på de senaste bilarna sedan Volvo började krångla till det med avsaknad av lågnivå ut, jag kan bygga bättre själv men tycker inte att PS är dåligt direkt, att kalla det för skräp men ändå är beredd att betala 5000 kr är lite dubbelbottnat kanske, för skräp skulle jag inte lägga en krona......
Användarvisningsbild
av Derank
PS + sub om du lyssnar på annat än radioprat. 12 loppor är småpotatis i det stora hela

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]